نحوه کار خودروهای برقی

خودروهای الکتریکی به روش‌هایی متفاوت تر از خودروهای سنتی کار می‌کنند. موتورهای احتراق داخلی دارای قطعات متحرک زیادی هستند، در حالی که خودروهای الکتریکی دارای پیچیدگی های بیشتری هستند و بیشتر تنظیمات آن دیجیتالی است تا مکانیکی. ما در این مقاله قصد داریم به نحوه عملکرد خودروهای الکتریکی بپردازیم، پس تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

ev 3
جعبه باتری EV چگونه کار می کند؟

Ev 2
به جای بنزین، خودروهای برقی قدرت خود را از جعبه باتری خود می گیرند، که معمولاً در امتداد قسمت زیرین خودرو قرار داده شده تا وزن آن را تا حد امکان پایین نگه دارد. این ماژول خود از چندین ماژول تشکیل شده است که به نوبه خود به سلول های باتری جداگانه ای، شبیه به باتری های مدل AA تقسیم می شوند. لایه ای از مایع خنک کننده بین سلول ها وجود دارد زیرا باتری ها زمانی که داغ می شوند، منفجر می شوند. یک سیستم مدیریت باتری در این جعبه قرار دارد که وظیفه تنظیم مایع خنک کننده را دارد و تضمین می کند که حرارت هر سلول با سرعت یکسانی تخلیه می شود، این کار عمر جعبه باتری را طولانی تر می کند.


در مورد نحوه عملکرد باتری های خودروهای الکتریکی می توان به صورت خلاصه گفت، الکترون ها از طریق یک مدار با حرکت اتم های لیتیوم از یک طرف باتری به سمت دیگر آن کشیده می شوند. الکترون‌ها می‌خواهند آن یون‌های لیتیوم را دنبال کنند، اما یک غشای جداکننده در باتری مانع از جذب آن ها به یکدیگر می شود. در نتیجه، آنها باید به وسیله سیم از مسیرهایی عبور کنند که انرژی لازم تلفن‌ها، تبلت‌ها، لامپ‌ها، رایانه‌ها و ماشین‌های ما از آن تغذیه می شوند. هنگامی که یک باتری را شارژ می کنید، اتم های لیتیوم را با بارگیری الکترون ها به سمت اصلی باتری به سمت آن جذب می کنید.


اینورتر EV چگونه کار می کند؟

Ev 1

بیشتر وسایل الکترونیکی خانه شما با جریان متناوب کار می کنند. این بدان معناست که الکترون‌ها دائماً در فواصل زمانی تعیین شده از طریق سیم‌ها به عقب و جلو می‌روند. اما، باتری های خودرو با جریان مستقیم کار می کنند، بنابراین الکترون ها فقط در جهت یک جریان ثابت حرکت می کنند.


کار اینورتر این است که جریان DC را در ولتاژهای مختلف به AC تبدیل می کند. بنابراین، خودروهای EV از یک اینورتر برای تغییر جریان در جعبه باتری قبل از این که به موتور برسد، استفاده می کند. این یک گام مهم است زیرا تغییر فرکانس AC ایجاد شده توسط اینورتر مستقیماً بر سرعت خودروی الکتریکی تأثیر می گذارد.


موتور EV چگونه کار می کند؟
موتورهای الکتریکی بر پایه الکترومغناطیس کار می کنند. این موتورهای EV با ایجاد میدان مغناطیسی دوار، انرژی الکتریسیته را به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند. در این موتورهای یک بخش ثابتی به نام استاتور قرار دارد که جریان را به وسیله سیم های مسی تعبیه شده از اینورتر عبور می دهد. از آنجا که این جریان متناوب است، قطب شمال و جنوب میدان های مغناطیسی به عقب و جلو می روند. با اجرای مدارهای مختلف در فرکانس های مختلف الکتریکی، میدان مغناطیسی کلی به حرکت در می آید.


چاپ