تست تصادف نیسان Ariya الکتریکی در هزارم ثانیه

اگرچه آماده کردن خودرو برای تست تصادف زمان زیادی را می طلبد، اما بخشی که محققان به آن علاقه مند هستند فقط یک هزارم ثانیه طول می کشد. برای نیسان، این کسری از ثانیه در مرکز فنی آن در آتسوگی، ژاپن اتفاق می افتد. برای مشاهده ویدئو تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

ویدئو این مطلب را در انتهای صفحه مشاهده کنید...

ariya

در آنجا، تیمی از مهندسان کار می کنند تا اطمینان حاصل کنند که وسایل نقلیه آنها برای انجام تست های تصادف سخت در سراسر جهان و حفظ ایمنی سرنشینان آماده هستند.

برای نیسان آریا، چالش حتی بزرگتر است...

برخلاف اکثر خودروهای نیسان، آریا دارای یک بسته باتری عظیم در قسمت زیرین است که باید همراه با سرنشینان ایمن نگه داشته شود.

این بدان معناست که ساختارها و روش‌های استفاده شده در خودرو LEAF ، برای جدیدترین خودروی الکتریکی این برند نیز به کار گرفته شده‌اند.

نیسان می‌گوید که آریا در نتیجه آزمایش‌های ایمنی سخت‌تری نسبت به آنچه که توسط رگولاتورها برای اطمینان از نشتی الکترودها لازم است، قرار گرفته است.

ژنرال تانابه از گروه ارزیابی ایمنی غیرفعال گفت: "بیش از 100 نقطه داده در آریا ارزیابی می شود."

از آنجایی که خودرو آریا پیش رو، در بسیاری از بازارها به فروش خواهد رسید، ما بیش از 400 آزمایش را از مراحل اولیه توسعه تا عرضه به بازار انجام خواهیم داد.

برای دستیابی به این هدف، آریا تحت آزمایش‌های تصادف از جهات جلو، جانبی و عقب همراه با تست‌های تصادف عابر پیاده قرار می‌گیرد تا اطمینان حاصل شود که این وسیله نقلیه می‌تواند در هر بازاری که نیسان برای آن در نظر گرفته به فروش برسد.

در کنار فناوری ایمنی غیرفعال، نیسان می‌گوید که فناوری ایمنی فعال را به عنوان بخشی از مفهوم سپر ایمنی خود بیشتر توسعه می‌دهد.

در نتیجه،نیسان امیدوار است که مسافران را نه تنها با یک ساختار ایمنی قوی، بلکه با جلوگیری از تصادفات، ایمن نگه دارد.

تحویل 2023 آریا در ایالات متحده از پاییز امسال در بیش از 890 نمایندگی منتخب نیسان آغاز می شود که از مدل های دیفرانسیل جلو شروع می شود. مدل های چهار چرخ متحرک در اواخر پاییز عرضه خواهند شد.

 


چاپ