افزایش قیمت خودروهای برقی چینی در سال 2022

شرکت چینی تولید کننده خودروهای برقی BYD قیمت ها را به دلیل بالارفتن هزینه اولیه افزایش می دهد. خبرگزاری رویترز در خبری که به نقل از شرکت خودروسازی برقی چینی BYD Co Ltd (002594.SZ) در اواخر روز سه‌شنبه 16 مارس منتشر کرد اعلام کرد که قیمت خودروهای خود را 3000 تا 6000 یوان (471-942 دلار) افزایش می‌دهد و دلیل آن را افزایش قیمت مواد خام می داند. برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه افزایش قیمت این خودروها تا پایان مطلب با های فن تک همراه شوید.


Ev china
این افزایش قیمت‌ها از روز چهارشنبه اعمال می‌شود و مشمول مشتریانی که پیش از آن برای خودروها مبلغی را به عنوان پیش پرداخت واریز کرده اند نخواهد شد.
این شرکت در بیانیه‌ای در حساب رسمی Weibo خود با اشاره به کانال‌های فروش خود گفت: با توجه به تأثیر افزایش مداوم قیمت مواد خام، BYD با مذاکرات مستقیم با Wang Chao Business ( معاون وزیر اقتصاد چین) و Ocean Network Business( شرکت کشتیرانی ژاپنی) آنها را در جریان افزایش قیمت خودروهای مدل EV یا برقی قرار داد.
این اعلامیه یک روز پس از آن منتشر شد که شرکت تسلا (TSLA.O) قیمت های خود را در چین و ایالات متحده برای دومین بار در کمتر از یک هفته افزایش داد. ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا نیز گفته است که این شرکت خودروساز الکتریکی ایالات متحده با فشار تورمی قابل توجهی در مواد خام و لجستیک مواجه است.
هزینه مواد خام در حال افزایش است که با اختلال در زنجیره تامین پس از تهاجم روسیه به اوکراین بیشتر شده است. روسیه در پی اقدامات خود در اوکراین که آن را "عملیات ویژه" می خواند باعث افزایش قیمت مواد اولیه صنعت خودروسازی شد.
علاوه بر آن، قیمت فلزات مورد استفاده در خودروها افزایش یافته است. از جمله این فلزات شامل آلومینیومی که در بدنه کاربرد دارد، پالادیوم مورد استفاده در مبدل های کاتالیزوری، نیکل و لیتیوم که انرژی باتری های EV را تامین می کنند، می باشد.


چاپ