عرضه شدن مینی ون برقی فولکس واگن ID Buzz در سال 2022

در مرحله اول ابتدا اروپا آن را دریافت خواهد کرد، اما برای کشورهای آمریکای شمالی نیز در راه خواهد بود. دگرگونی الکتریکی میکروبوس نمادین T1 فولکس واگن، پنج سال است که در حال ساخت بود. اگر تصور مختلف Bulli فولکس‌واگن را که مدام ما را اذیت می‌کرده حساب کنیم، این زمان به یک دهه افزایش می یابد. در حال حاضر خودروی VW ID Buzz سرانجام به عنوان یک خودروی تمام الکتریکی، چند منظوره (MPV) و ون باری معرفی شد. آیا این مدت طولانی انتظار، ارزش صبر کردن را داشت؟ برای پاسخ به این سوال تا پایان مطلب با های فن تک همراه شوید.

فولکس

از نظر طراحی، ID Buzz به وضوح DNA و اساس یکپارچه سازی T1 اصلی را حفظ کرده است. این خودرو از ترکیب دو رنگ جذاب تشکیل شده که جلوه زیبای برآمدگی های جلو و عقب شکوه و زیبایی آن را چند برابر می کند.
برای ظاهر مدرن آن، می‌توانیم ببینیم که شکل آن با خطوط ظریف کشیده تر و تیزتر اصلاح شده است، در حالی که چراغ‌های گرد اجلوی خودرو با چراغ‌های باریک‌ تر جایگزین شده‌اند. علاوه بر آن، چراغ‌های عقب LED دارای ویژگی‌هایی هستند که با یک نوار نوری به عرض خودرو به هم متصل شده اند.

فولکس

نسخه اروپایی ون ID Buzz دارای ظرفیت 5 نفر می باشد اما نسخه های شش و هفت نفره بعدا عرضه خواهد شد.

فولکس

فضای داخلی ID Buzz. تصویر: فولکس واگن


بر خلاف مدل معمولی، قسمت داخلی ID Buzz Cargo (تصویر زیر) به طور اساسی متفاوت است. در این مدل می توان سه صندلی در جلو را تنظیم کرد و دو صندلی دیگر به منظور فضای بیشتر برای بار را خواباند. اگر می‌خواهید ون را با وسایل پر کنید، ردیف دوم صندلی‌ها به حالت تاشو تعبیه شده تا بتوان ظرفیت بار 2205 لیتری را فراهم کرد.

فولکس

این بدان معناست که قسمت عقب Buzz Cargo برای بار باز شده است. و فضای خوب 3.9 متر مکعبی برای آن وجود دارد.

فولکس 8
فضای داخلی ID Buzz. تصویر: فولکس واگن


با تمرکز بر Buzz استاندارد، فضای داخلی خودروی برقی جدید فولکس واگن تفاوت آشکاری با مدل های گذشته دارد. عمدتاً به این دلیل که پر از فناوری مدرن برای مصرف کننده است. یک دسته ابزار دیجیتال کابین خلبان 10 اینچی، همراه با یک سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه نمایش لمسی 10 اینچی (در صورت پرداخت هزینه اضافی 12 اینچی) وجود دارد.

فولکس 6

ID Buzz برای مطرح نمودن جایگاه خود در عصر مدرن، از مجموعه ای از فناوری های متصل و مستقل برخوردار است. این ون ها مجهز به ترمز اضطراری "Front Assist"، "Lane Assist" و سیستم موسوم به "Car2X" که یک سیستم هشدار محلی است تشکیل شده از سیگنال های سایر وسایل نقلیه و زیرساخت های حمل و نقل برای هشدار به موقع سرنشینان از خطرات جاده ای استفاده می کند. مشتریان علاوه بر آن می‌توانند دو ویژگی اضافی اختیاری را انتخاب کنند: «دستیار سفر» که رانندگی خودکار جزئی را ارائه می‌کند و «عملکرد حافظه» برای پارک خودکار در مسیری که قبلاً ذخیره شده است.

فولکس

در اینجا نگاه دیگری به ID Buzz استاندارد است. تصویر: فولکس واگن


از نظر عملکرد، این ون دارای یک موتور الکتریکی 201 اسب بخاری است که به محور عقب نیرو می دهد و آن را قادر می سازد به سرعت 145 کیلومتر در ساعت برسد. یک باتری 77 کیلووات ساعتی آب مورد نیاز را ارائه می دهد (نسخه های باتری بیشتری در پی خواهد آمد)، اما هنوز اطلاعاتی در مورد برد آن وجود ندارد.

فولکس

و یکی دیگر، فقط به این دلیل که زیباست. تصویر: فولکس واگن


آنچه بیشتر جلب توجه می کند ویژگی های شارژ خودرو است. اول از همه، از شارژ دوطرفه پشتیبانی می کند و به کاربران اجازه می دهد انرژی غیر ضروری را از باتری به شبکه خانگی خود ارسال کنند. بعلاوه، ID Buzz از سیستم «Plug & Charge» فولکس‌واگن استفاده می‌کند، که هدف آن از بین بردن دردسر وارد کردن اطلاعات پرداخت یا الزام کاربران به همراه داشتن کارت شارژ است. در عوض، تمام داده‌های احراز هویت و شناسایی شامل صورت‌حساب ارائه‌دهندگان خدمات قراردادی VWمستقیماً بین نقطه اتصال و ون مبادله می‌شوند.
در مورد اینکه چه زمانی می‌توانیم ID Buzz را خریداری نماییم می توان گفت، راه‌اندازی اروپا در پاییز 2022 آغاز و پیش‌فروش آن از ماه می شروع خواهد شد. بازار آمریکای شمالی این ون را در سال 2024 با برخی تغییرات دریافت خواهد کرد.


چاپ