قوانین جدید برای ترویج خودروهای الکتریکی درایالات متحده آمریکا سال 2022

خبرگزاری رویترز مرکز واشنگتن گزارش داد که بیش از 80 گروه زیست محیطی و سازمان‌های دیگر روز دوشنبه از گاوین نیوسام فرماندار کالیفرنیا خواستند قوانین سخت‌ گیرانه تری را برای ترویج خودروهای الکتریکی در ایالات متحده آمریکا اعمال کند، زیرا این ایالت سریع‌تر از دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اقدام کرده است. برای اطلاعات بیشتر از این قوانین تا پایان مطلب با های فن تک همراه شوید.

 اسکات هوچبرگ از موسسه حقوقی آب و هوای مرکز تنوع زیستی، یکی از گروه‌هایی که نامه را امضا کرده است، گفت: «مردم کالیفرنیایی که به دلیل قیمت‌های بالای گاز و بلایای آب‌وهوایی مجازات می‌شوند، سزاوار سریع‌ترین انرژی تمام الکتریکی آینده هستند که فرماندار نیوزوم می‌تواند ارائه دهد».

این گروه‌ها از تنظیم‌کننده‌های هوای نیوزوم و کالیفرنیا می‌خواهند که از وسایل نقلیه الکتریکی بیشتر وسریع‌تر از برنامه‌های فعلی حمایت کنند و خواستار افزایش سالانه 7 درصدی در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای خودروهای بنزینی که در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما 5 درصد تحت استانداردهای مصوب، تعیین شده بود شدند.

car el

هاخبرگ گفت که نیوسام "نیاز دارد بسیار سریعتر آب و هوای ایالت را با جدول زمانی برق رسانی مدیریت کند."

نیوسام قرار است روز سه شنبه در ایالت سخنرانی کند. در سال 2020، نیوسام گفت که ایالت قصد دارد تا سال 2035 فروش خودروهای بنزینی تولیدات داخلی خودرهای سبک جدید را متوقف کند.

کالیفرنیا حدود 11 درصد از کل فروش خودرو در ایالات متحده را به خود اختصاص داده است، بزرگترین بازار ایالتی است و بسیاری از ایالت ها قوانین خودروهای سبز آن را اتخاذ می کنند.

این گروه ها خاطرنشان کردند کالیفرنیا قصد دارد تا سال 2030 به فروش 61 درصدی خودروهای الکتریکی (EV) بدون آلایندگی برسد. رئیس جمهور جو بایدن هدف خود را بر این گذاشته است که 50 درصد از فروش خودروهای جدید برقی باشد، اما تاریخی را برای توقف تدریجی فروش خودروهای بنزینی تعیین نکرده است.

این نامه که توسط Greenpeace USA، حزب دموکرات کالیفرنیا و انجمن محیط‌زیست و دوستان زمین نیز به امضا رسیده، از Newsom می‌خواهد تا سال 2030 باید 80 درصد خودروها بدون آلایندگی باشند. دفتر نیوسام هنوز در برابر انتشار این خبر عکس العملی نشان نداده است.

در آوریل، EPA گفت که در حال حرکت برای بازگرداندن اختیارات قانونی به کالیفرنیا برای تنظیم قوانین سختگیرانه آلایندگی خودرو و الزامات خودروهای بدون آلایندگی است. در سال 2013، EPA به کالیفرنیا برای تعیین قوانین خودرو معافیت داد. اما در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، این معافیت در سال 2019 لغو شد.

نیک کانگر، سخنگوی EPA روز دوشنبه گفت آژانس "در حال کار برای نهایی کردن تصمیم در مورد معافیت کالیفرنیا است و انتظار دارد در آینده نزدیک تصمیم خود را صادر کند."

برخی از خودروسازان از الزامات آلایندگی که در صورت صدور معافیت توسط  EPA می تواند در پی داشته باشد، ابراز نگرانی کرده اند.

EPA در ماه دسامبر قوانین جدید آلایندگی خودرو را نهایی کرد که اهداف لغو شده توسط ترامپ را بازیابی کرده و نیاز به کاهش 28.3 درصدی آلایندگی خودرو تا سال 2026 دارد.

فشار بایدن در کنگره برای افزایش اعتبارات مالیاتی خودروهای برقی تا 12500 دلار برای هر خودرو و بازگرداندن آن برای جنرال موتورز (GM.N) و تسلا (TSLA.O) همراه با سایر مقررات برای تقویت خودروهای الکتریکی فعلا متوقف شده است.


چاپ