چراغ سبز آلمان به تسلا

POTSDAM آلمان، 4 مارس 2022 در خبرگزاری رویترز اعلام کرد که شرکت تسلا در روز جمعه یک مجوز مشروط برای کارخانه عظیم آلمانی خود در نزدیکی برلین دریافت نمود و به ماه ها تاخیر در احداث کارخانه 5.5 میلیارد دلاری خود پایان داد. برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان این مطلب با های فن تک همراه شوید.

کارخانه گیگافکتوری برای جاه طلبی های ایلان ماسک و برای غلبه بر فروش محصولات فولکس واگن در اروپا قرار بود در تابستان گذشته افتتاح شود. شرکت آلمانی فولکس واگن 25 درصد از بازار فروش خودروهای الکتریکی(EV) نسبت به سهم 13 درصدی تسلا دارد. Dietmar Woidke نخست وزیر ایالت براندنبورگ اعلام کرده است کع این توسعه گام بزرگی به سوی آینده است. وی در ادامه گفت که کارخانه تسلا یک محرک صنعتی و بزرگ برای آلمان و منطقه خواهد بود.

tesla gigafactory
اتحادیه ها در ماه گذشته گفتند که حدود 26000 نفر از 12000 کارگر مورد انتظار کارخانه تا الان استخدام شده اند و تسلا در حال مذاکره با تامین کنندگان قطعات متعدد در منطقه است تا بتواند تا جای ممکن زمان انتظار و هزینه ها را کاهش دهد.
فولکس واگن با تاکید بر رقابت شدیدی که پیش روی تسلا خواهد بود، روز جمعه اعلام کرد که حدود 2 میلیارد یورو برای احداث یک کارخانه جدید در نزدیکی دفتر مرکزی خود در ولفسبورگ هزینه خواهد کرد تا Trinity اولین نسل از خودروهای الکتریکی نسل جدید این شرکت آلمانی را بسازد که ساخت آن در آستانه سال جدید شروع می شود.
مجوز ساخت مشروط ۵۳۶ صفحه ای برای تسلا به این معنا نیست که پیشگام تولید خودرو های الکتریکی EV مستقر در ایالات متحده آمریکا می تواند تولید را فورا آغاز کند. تسلا باید ابتدا ثابت کند که شرایط متعددی از جمله استفاده از آب و کنترل آلودگی هوا را رعایت می کند. تنها در این صورت است که تسلا مجوز عملیاتی که مدتها انتظارش را می کشید را دریافت می کند و در واقع شروع به عرضه 500000 خودرو باتری دار می کند که می خواهد هر سال در کارخانه جدید، واقع در محیط کوچک Gruenheide تولید کند.
مانع اصلی دیگر که باعث تاخیر زیاد در صدور مجوز تسلا گردید تامین آب این سایت بود که در دادگاه اداری فرانکفورت در روز جمعه توسط کارشناسان و گروه های محیط زیستی که به دلیل تامین آب مورد نیاز تسلا از یک شرکت آب محلی به چالش کشیده شده بود، بر طرف گردید. دادگاه گفت که اشتباهات رویه ای انجام شده در روند صدور مجوز را می توان توسط شرکت آب برطرف کرد. شروع تولید در آلمان به معنای این است که تسلا می تواند خودروهای مدل Y را سریعتر و ارزان تر به مشتریان اروپایی خود تحویل دهد.
چالش بعدی تسلا افزایش تولید در سریع ترین زمان ممکن است، که ایلان ماسک در نمایشگاهی که ماه اکتبر برگزار شد گفت که ساخت کارخانه بیشتر طول خواهد کشید زیرا بوررکراسی که در آلمان حاکم است مایه نگرانی ما خواهد بود. کارخانه ای که تسلا ساخت آن را با مجوزهای از پیش تایید آغاز کرده است شامل یک کارخانه باتری است که قادر خواهد بود بیش از 50 گیگاوات ساعت در سال تولید کند که منجر به پیشی گرفتن از رقبای اروپایی خود می شود.


چاپ