خودروهای اسپرت برقی تویوتا

یک ماشین اسپورت الکتریکیتو یوتا ، یک خودروی اسپرت سبک وزن است.

آکیو تویودا، رئیس شرکت موتور تویوتا، که همچنین در پاسخ به یک سوال مطبوعاتی به طور خاص از تویوتا RAV4 EV قدیمی نام برد، گفت: «تویوتاهای برقی تویوتا در کنار طرفداری دیرینه خود نسبت به خودروهای هیبریدی و سلول سوختی هیدروژنی، در حال حرکت جدید برای خودروهای الکتریکی است. آقای تویودا یک استراتژی جدید خودروهای الکتریکی را اعلام کرد که شامل 30 EV تا سال 2030 می شود که ده مورد از آنها تا سال 2025 وارد بازار می شود.

 

Toyota Sports EV Concept 1

در سطح جهانی، تویوتا به نظر می‌رسد مجموعه کاملی از خودروهای برقی باتری‌دار را در بخش‌های مسافربری و تجاری عرضه کند. با این حال، این تنها بخش‌هایی نیستند که این شرکت خودروهای باطری‌دار را ارائه می‌دهد. همانطور که Simon Humphries، مدیر ارشد طراحی تویوتا، گفت: "طرفداران خودرو مانند آکیو تویودا مطمئناً ناامید نخواهند شد." وارد این مفهوم شگفت‌انگیز خودروی اسپورت شوید، که در یکی از فعالیت‌های شرکتی با برجسته‌سازی نیروی EV جدید تویوتا نشان داده شد.
خودروی برقی اسپرت برای همه؟
پس از رونمایی از خودروی اسپورت زرد، هامفریز ادامه داد: "دوران EV (خودروی برقی)یک فرصت و فرصتی برای تنوع بیشتر و سرگرمی بیشتر است! یک خودروی الکتریکی برای شما، یک خودروی الکتریکی برای من و یک خودروی الکتریکی برای همه."
پس از رونمایی از خودروی اسپورت زرد، هامفریز ادامه داد: "دوران EV یک فرصت و فرصتی برای تنوع بیشتر و سرگرمی بیشتر است! یک خودروی الکتریکی برای شما، یک خودروی الکتریکی برای من و یک خودروی الکتریکی برای همه."
جزئیات کانسپت Sports EV کمتر از حد کمی است، بنابراین ما نمی دانیم که نام این خودروی اسپورت چیست. (نام مفهومی عمومی آن مطمئناً قبل از تولید آن وجود خواهد داشت.)در حال حاضر، آن را به سادگی Toyota Sports EV" "می نامند. در مقایسه با خودروی اسپرت و دو در «لکسوس الکتریک اسپورت» که در همان کنفرانس رسانه ای تویوتا EV نیز فاش شد، این یک تضاد کامل است.
نورپردازی جلو در اطراف دهانه‌های خنک‌کننده جلویی می‌پیچد در حالی که شکل کلی خودرو تقریباً GR فوق‌العاده است. می‌توانید نکات Supra بیشتری را در پنجره‌های جانبی مشاهده کنید. با این حال، از آنجایی که این خودرو برقی است و بیشتر وسایل حرکتی آن به سمت پیاده رو کوبیده شده است، این خودرو شخصیت بسیار متفاوتی به خود می گیرد و بیشتر شبیه به یک مسابقه اسپرت است تا یک خودروی اسپرت. دماغه آن نسبت به سوپرای فعلی بسیار پایین‌تر و از نظر آیرودینامیکی تهاجمی‌تر است و نسبت‌ها کمتر سنتی هستند. مدل فیزیکی که تویوتا به نمایش گذاشته است نیز در مقایسه با خودروی Crossover EV در کلاس جمع و جور که در کنار آن عکس گرفته شده است، کوچکتر به نظر می رسد.
باتری های نسل آینده
یکی از نکات مهم در مورد آنچه در زیر پوسته خودروی اسپرت خودرو وجود دارد را می توان در استفاده بالقوه از باتری های حالت جامد برای لکسوس اسپرت الکتریکی یافت. در مورد آن مدل، کوجی ساتو از لکسوس اعلام کرد: «زمان شتاب در محدوده کم 2 ثانیه، برد بیش از 700 کیلومتر خواهد بود، و با در نظر گرفتن استفاده احتمالی از باتری‌های حالت جامد، هدف ما ایجاد یک باتری واقعاً با کارایی بالا خواهد بود.. EV آیا این تویوتا با این ارقام مطابقت خواهد داشت؟ شاید نه، اما باز هم...
در همین حال، تویودا اشاره کرد که تویوتا از سال 2008 روی آن و "سایر باتری‌های نسل بعدی" در بخش تحقیقات باتری تویوتا کار کرده است. اگر چیزی وجود داشته باشد که یک بسته باتری سبک وزن اما متراکم قدرت دریافت کند، یک خودروی اسپرت الکتریکی کوچک خواهد بود. مانند این. اکنون، آن را تویوتا بسازید! مطمئناً نام MR2 در جایی در انتظار پاک شدن گرد و غبار است.


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ