پیکان برقی کانادایی شاسی‌بلند تمام الکتریکی(گالری تصاویر)

شاسی‌بلند تمام الکتریکی Project Arrow بزرگتر از مدل Y تسلا در حال ساخت در کانادا است و برنامه‌های فعلی آن بین 40000 تا 60000 دلار قیمت دارد و بنا دارد سالانه 60000 دستگاه تولید می‌شود.

 این وسیله نقلیه توسط انجمن تولیدکنندگان قطعات خودروی کانادا (APMA) که 90 درصد از تولیدکنندگان مستقل قطعات خودرو در این کشور را نمایندگی می‌کند، به کار گرفته شده است. بیش از 400 شرکت برای شرکت در این پروژه ابراز علاقه کرده‌اند و به گفته مدیر فنی APMA، فریزر دان، انجمن شروع به انجام بیانیه‌های کاری و موافقت‌نامه‌های تامین‌کننده با ده‌ها شرکت کرده است.
در صحبت با Auto News، دان فاش کرد که Project Arrow از نظر اندازه بین تسلا مدل Y و مدل X قرار می گیرد. این وسیله نقلیه همچنین از هشت مگا مهر زنی تشکیل خواهد شد که با لیزر به هم جوش داده می شوند. همچنین دارای مگا ریخته گری منیزیمی برای قاب های جلو و عقب است که با الهام از تسلا مدل Y ساخته شده است.
در حالی که اکثر خودروهای برقی دیگر موجود در بازار باتری‌هایی از تامین‌کنندگان آسیایی دارند، باتری Project Arrow دارای سلول‌های استوانه‌ای از VoltaXplore است، سرمایه‌گذاری مشترک بین Martinrea International و شرکت گرافن NanoXplore Inc. همچنین از فناوری دانشگاه فناوری انتاریو و فناوری انتاریو استفاده می‌کند. مرکز خودروسازی آن در اوشاوا.
دان اضافه کرد که مهندسان پروژه Arrow نیز حداقل سطح 3 استقلال را هدف قرار داده اند. او همچنین فاش کرد که طراحی نسبتاً ساده‌ای خواهد داشت و عاری از قطعات اضافی که توسط اکثر خودروهای برقی مدرن استفاده می‌شود.
او گفت: "امروزه فقط باید در جاده رانندگی کنید و هر SUV در جاده بدون دلیل قطعات پلاستیکی روی قطعات پلاستیکی دارد." حتی عناصر ساختاری که معمولاً در پشت تریم پلاستیکی پنهان می‌شوند به نمایش گذاشته می‌شوند و بخشی از طراحی خواهند بود.
APMA قصد دارد از یک نمونه اولیه قابل راندن در دسامبر(آذر و دی) آینده رونمایی کند و می تواند آن را در CES 2023 به جهانیان به نمایش بگذارد.


های فن تک شما را به تماشای تصاویر این خودرو تمام الکترونیکی شاسی بلند دعوت میکند.


چاپ