اولين خودرو تمام برقي سوبارو ژاپن با همکاری تویوتا(گالری تصاویر)

سوبارو اولین خودروی تمام برقی خود را که با تویوتا ساخته شده است، Solterra را معرفی کرد. تویوتا قصد دارد تا سال 2025 مجموعه ای متشکل از 15 مدل BEV داشته باشد.

سوبارو ژاپن روز پنجشنبه از اولین خودروی تمام الکتریکی (EV)خود به نام Solterra رونمایی کرد که حاصل یک پروژه توسعه مشترک دو ساله با بزرگترین سهامدار خود تویوتا است.
راه اندازی خودروی اسپرت (SUV) سوبارو در اوج و گیرودار افزایش تقاضا برای خودروهای برقی صورت می گیرد، زیرا کشورهای سراسر جهان مقررات زیست محیطی را برای کاهش انتشار کربن تشدید می کنند. تویوتا ماه گذشته نسخه خود از یک خودروی الکتریکی باتری (BEV) به نام bZ4X را معرفی کرد.تغییر فناوری از موتورهای احتراق داخلی برای خودروسازان کوچک‌تری مانند سوبارو که کمتر قادر به تامین هزینه توسعه گران قیمت خودروهای برقی هستند، با چالش روبرو می‌شود. در عین حال، این فرصتی برای خودروسازان سطح بالا مانند تویوتا است تا رقبای کوچکتر را به هم نزدیکتر کنند.
تویوتا، پیشگام خودروهای برقی هیبریدی اما دیر وارد بازار خودروهای برقی کامل شده است، قصد دارد تا سال 2025 خط تولیدی متشکل از 15 مدل BEV داشته باشد. همچنین 13.5 میلیارد دلار (تقریبا 100657 کرور) در دهه آینده برای افزایش ظرفیت تولید باتری خودکار هزینه خواهد کرد.
فروش خودروهای سوبارو از نظر حجم تولید، کمتر از یک دهم فروش تویوتا، بزرگترین خودروساز جهان است.
سوبارو در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که سوبارو دارای برد حرکتی 530 کیلومتر (329 مایل) است، در حالی که نسخه چهار چرخ متحرک با یک بار شارژ می‌تواند 460 کیلومتر را طی کند.
تویوتا مالک یک پنجم سوبارو است و 5 درصد از سهام مزدا را در اختیار دارد که قصد دارد تا سال 2025 13 وسیله نقلیه الکتریکی را روانه بازار کند، از جمله خودروهای هیبریدی و BEV که فناوری تویوتا را در خود جای می دهند.

های فن تک شما را به تماشای تصاویر این خودرو اسپرت شاسی بلند دعوت میکند.


چاپ