خودروهای برقی ریوین در وال استریت 11.9 میلیارد سرمایه گذاری شد

سازنده خودروهای برقی ریوین در اولین حضور خود در وال استریت 11.9 میلیارد دلار جمع آوری کرد.

ریوین قیمت عرضه اولیه سهام خود را 78 دلار (تقریباً 5800 روپیه) برای هر سهم تعیین کرد.
Rivian، یک خودروساز آمریکایی متخصص در وانت های برقی، خودروهای کاربردی اسپرت و ون، روز سه شنبه اعلام کرد که در اولین کار خود در وال استریت، 11.9 میلیارد دلار (تقریباً 88250 کرور) جمع آوری کرده است.
با حمایت آمازون و خودروساز دیترویت فورد، ریوین قیمت عرضه اولیه سهام خود را 78 دلار (تقریباً 5800 روپیه) برای هر سهم تعیین کرد و 153 میلیون سهم جدید را در روز چهارشنبه منتشر خواهد کرد که از 135 میلیون سهم که در ابتدا برنامه‌ریزی شده بود، بیشتر است تقاضای بالای سرمایه گذاران.

R1TBlue R1SGreen NormalPlant BatteryLab LightsOn

اگر گزینه های سهام و سایر سهام قابل تبدیل در نظر گرفته نشود، این نشان دهنده ارزش 67.9 میلیارد دلاری (تقریبا 5,04,072 کرور) است.
این مبلغ بسیار بالاتر از آن چیزی است که شرکت در اوایل نوامبر(آبان)، زمانی که محدوده ای بین 57 دلار (تقریباً 4200 روپیه) تا 62 دلار (تقریباً 4600 روپیه) برای هر سهم را پیشنهاد کرد، انتظار داشت.
اگرچه این استارت آپ به تازگی اولین خودروهای خود را از خط مونتاژ خارج کرده است، اما ارزش آن تقریباً به اندازه فورد است که ارزشی معادل 80 میلیارد دلار (تقریباً 593910 کرور روپیه) و نزدیک به 85 میلیارد دلار (تقریباً روپیه) دارد. 6,31,132 کرور) ارزش جنرال موتورز را تضمین می کند که یک ورود پرشور در نزدک با نماد علامت RIVN را تضمین می کند.
این شرکت قصد خود را برای عرضه عمومی در ماه آگوست (مرداد)اعلام کرد و اولین پیکاپ خود با نام R1T را در ماه سپتامبر(شهريور) تحویل داد و برنامه‌هایی برای معرفی شاسی بلند R1S خود در ماه دسامبر (آذر)دارد.

images 1

تا اواخر اکتبر، 55,400 R1T و R1S سفارش داشت که انتظار دارد تا پایان سال 2023 تحویل دهد. قیمت کامیون های برقی و وسایل نقلیه کاربردی اسپرت از حدود 70,000 دلار (تقریبا 51.98 لک) شروع می شود.
Rivian همچنین قصد دارد تا سال 2030 100000 ون را به آمازون تحویل دهد. این غول تجارت الکترونیکی 3.8 میلیارد دلار (تقریباً 28219 کرور) در سهام ترجیحی Rivian دارای سهام است.
این شرکت از اشتیاق سرمایه‌گذاران برای بخش خودروهای الکتریکی استفاده می‌کند، جایی که تسلا اخیراً از یک تریلیون دلار (تقریباً 7426236 کرور) سرمایه بازار فراتر رفته است.
Rivian در سال 2009 توسط Robert Scaringe، یک علاقه‌مند به خودرو، تأسیس شد، که پس از فارغ‌التحصیلی از کالج، می‌خواست به جای خودروهای سنتی، بر روی اشکال حمل‌ونقل کم‌آلاینده تمرکز کند. (به نظر میرسد تسلای بعدی در راه است!)
پس از اینکه در ابتدا به فکر توسعه یک ماشین اسپرت بود، در سال 2012 به سمت وسایل نقلیه بزرگتر رفت ،حامیان این شرکت اغلب آن را تسلا جدید می دانند، اما مدیر اجرایی بینش ادموندز، جسیکا کالدول، گفت که این مقایسه لزوماً تضمینی نیست.

how does the rivian 5 800x0w

کالدول به خبرگزاری فرانسه گفت در حالی که تسلا اولین خودروی خود را «زمانی که هیچ کس دیگر واقعاً به وسایل نقلیه الکتریکی اهمیت نمی‌داد» عرضه کرد، ریوین «در بازاری اشباع‌تر وارد می‌شود.
فورد از سرمایه گذاری 30 میلیارد دلاری (تقریباً 222794 کرور روپیه) در تولید خودروهای الکتریکی خبر داده است تا بتواند جایگاه خود را در جهت هدایت ایالات متحده به سمت دور کردن سوخت های فسیلی مخرب آب و هوا انجام دهد.
این شرکت گفت که چهار کارخانه جدید برای تولید وسایل نقلیه برقی و باتری‌هایی خواهد ساخت که تا سال 2025 11000 شغل جدید ایجاد می‌کند و کالدول خاطرنشان کرد که در ماه‌های آینده مدل جدید و ارزان‌تر وانت برقی را به نام F150 Lightning معرفی خواهد کرد.
استارت آپ هایی مانند فارادی و فیسکر نیز در حال توسعه شاسی بلندهای برقی خود هستند.
اما با توجه به موفقیت فزاینده ای که تسلا با کلاه ایلان ماسک به دست می آید، کالدول پذیرفت که معامله گران می توانند اشتیاق خود را برای آخرین سازنده خودروهای برقی در وال استریت توجیه کنند.
او گفت: «همه سرمایه‌گذاران به نوعی می‌خواهند بخشی از شرکت بعدی باشند که می‌تواند به اندازه تسلا ارزش نشان دهد و برخی فکر می‌کنند که Rivian آن شرکت است.


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ