امکان استفاده از شبکه‌ی سوپرشارژرتسلا برای سایر برندها

تسلا شروع به باز کردن شبکه سوپرشارژر خود برای سایر خودروهای الکتریکی غیر تسلا (EVs) کرده است.

ایلان ماسک، رئیس تسلا در ماه ژوئیه وعده داد که این خودروساز این فرآیند را قبل از پایان سال جاری آغاز خواهد کرد. با این حال، در حال حاضر تنها 10 مکان سوپرشارژر برای رانندگان خودروهای الکتریکی غیر تسلا در دسترس است و همه ایستگاه‌ها در هلند میباشد.
این خودروساز گفت که با تعداد محدودی سایت شروع به کار کرده است تا بتواند «تجربه را بررسی کند، ازدحام را نظارت کند و بازخوردها را از رانندگان تسلا و غیر تسلا ارزیابی کند. این شرکت اضافه کرد که می‌خواهد به زودی به کشورهای بیشتری گسترش یابد، اما گفت که سایت‌های اضافی فقط برای خودروهای غیر تسلا در صورت وجود ظرفیت باز خواهند شد.»
برای استفاده از سوپرشارژر در یکی از سایت های هلندی، رانندگان غیر تسلا EV باید ابتدا برنامه تسلا را دانلود کرده و یک حساب کاربری ایجاد کنند. سپس، انتخاب « شارژ غیر تسلا»، یافتن نزدیک‌ترین سایت سوپرشارژر موجود، و اتصال به برق – با تمام پرداخت‌ها توسط برنامه انجام می‌شود.

tesla supercharger in katowice poland 768x768

خودروهای تسلا در اروپا از سیستم شارژ ترکیبی استفاده می کنند که توسط خودروسازان دیگر نیز استفاده می شود، در حالی که در خودروهای تسلا در ایالات متحده از یک رابط اختصاصی استفاده می شود. به این معنی است که اگر تسلا شبکه سوپرشارژر خود را در ایالات متحده باز کند، باید یک آداپتور را به رانندگان غیر تسلا EV که می‌خواهند از یکی از سوپرشارژرهای آن استفاده کنند، بفروشد یا قرض دهد.

Tesla Supercharger open to other EVs

تسلا روز دوشنبه، 1 نوامبر گفت: «مشتریان بیشتر که از شبکه سوپرشارژر استفاده می‌کنند، گسترش سریع‌تری را امکان‌پذیر می‌کنند.» «هدف ما یادگیری و تکرار سریع است، در حالی که به گسترش تهاجمی شبکه ادامه می‌دهیم، بنابراین می‌توانیم در نهایت ا در هر سوپرشارژر در سراسر جهان.از رانندگان تسلا و غیر تسلا استقبال کنیم.."
تسلا در حال حاضر 25000 سوپرشارژر با شارژ سریع را در حدود 2700 ایستگاه در سرتاسر جهان کار می‌کند و این فناوری تنها در 15 دقیقه به برد 200 مایل می‌افزاید. این شرکت می‌گوید که دسترسی به یک «شبکه شارژ سریع گسترده، راحت و قابل اعتماد برای پذیرش خودروهای برقی در مقیاس بزرگ حیاتی است». این را فراموش نکنیم که باز کردن شارژرهای آن به روی رانندگان بیشتر، جریان درآمد جدیدی را نیز به تجارت آن اضافه می کند.
ماسک مدت‌ها در مورد ایده باز کردن سوپرشارژرها برای رانندگان وسایل نقلیه غیر تسلا صحبت کرده است و سه سال پیش گفته است که سیستم تسلا "یک باغ دیواری" نیست.
اما طرح اجازه افزایش استفاده از شارژرها، برخی از رانندگان تسلا را که از خطوط طولانی تر در ایستگاه ها می ترسند، ناراحت کرده است. به همین دلیل است که تسلا شروع به کار کوچکی کرده و اصرار دارد که به دقت هر سایت را برای ازدحام زیر نظر داشته باشد و به مشتریان درباره تجربیاتشان گوش دهد. به نظر میرسد این اقدام تسلا کمک شایانی به ایلان ماسک در ادامه جهانی کردن سوپرشارژها بکند.

های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ