تسلا مدل 2023

این مقاله شامل تصاویر گمانه‌زنی برای یک مدل جمع‌وجور تسلا است که توسط ژان فرانسوا هوبرت/SB-Medien برای CarScoops ساخته شده است که نه مربوط به تسلا است و نه تایید شده است.

"بچه تسلا" که به طور رسمی در سال 2020 معرفی شد، در حال نزدیک‌تر شدن به رونمایی خود است و همکاران ما یک رندر گمانه‌زنی ایجاد کردند که نشان می‌دهد اولین تلاش این خودروساز در بخش هاچ‌بک کامپکت چگونه می‌تواند به نظر برسد. در حالی که هنوز به طور رسمی نامگذاری نشده است، اغلب از آن به عنوان «تسلا مدل 2» یاد می‌شود، اگرچه برخی از آنها نام مدل C را نیز به کار می‌برند. انتظار می‌رود این خودرو در سال 2023 وارد بازار شود و در زیر مدل 3 قرار گیرد و چشم‌انداز خودرو را با قیمت ورودی 25000 دلاری تغییر دهد.

image 2023 tesla model

تسلا از جزئیات مربوط به خودروی برقی آتی که به عنوان نقطه ورود به طیف مدل های آن عمل می کند، ابراز نگرانی کرده است. تنها مرجع بصری ما برای هاچ بک تسلا، طرحی رسمی است که در سال 2020 طی فراخوانی برای ارسال طرح برای مدل جدیدی که در چین تولید می شود، فاش شد. در همان سال، ایلان ماسک متعهد شد که در مدت تقریباً سه سال - یعنی سال 2023 - به بازار عرضه شود، در حالی که تخمین قیمت را فاش کرد.
طراحی اسپرت و عملی با تمرکز بر آیرودینامیک
همانطور که توسط رندرهای گمانه‌زنی انحصاری ما پیشنهاد می‌شود، تسلا جدید می‌تواند یک بدنه پنج در آیرودینامیک با خط سقفی به سبک کوپه، چرخ‌های با قطر بزرگ و برآمدگی‌های کوتاه را به کار گیرد. ویژگی های مختلف طراحی از مدل های بزرگتر 3 و مدل Y می توانند به هاچ بک جمع و جور مانند خط پنجره مشابه، دستگیره های درهای بازشو، صفحه بدون جلوپنجره، سانروف پانوراما و چراغ های جلو LED نصب شده روی گلگیرهای جلو راه خود را پیدا کنند. نوزاد تسلا همچنین ممکن است چند نشانه استایل کراس اوور را به ارث ببرد که در بین گروه هدف بسیار محبوب هستند، اگرچه اگر چنین چیزی در برنامه‌های تسلا باشد، می‌توان آن‌ها را برای خواهر یا برادر شاسی‌بلند آینده‌اش رزرو کرد.
فضای داخلی به احتمال زیاد مینیمالیسم تسلا را با یک صفحه نمایش لمسی بزرگ اطلاعات سرگرمی در جهت پرتره حفظ خواهد کرد و نه چیزهای دیگر. همچنین انتظار می‌رود که با بهره‌گیری از معماری اختصاصی EV و طراحی دو جعبه‌ای عملی با کاپوت کوتاه، فضای زیادی را برای مسافران و چمدان‌هایشان فراهم کند. طراحان تسلا می‌توانند فرمان یوغی و فرآیند تعویض دنده‌های عجیب و غریب را که در اوایل سال جاری در فیس لیفت‌شده مدل S/Model X ارائه شد، اضافه کنند، اما از آنجایی که این یک مدل سطح پایه با گروه هدف وسیع‌تری است، ممکن است چیزی کمتر بحث‌برانگیز را انتخاب کنند.
اگر تسلا به وعده های خود در مورد قیمت پایه 25000 دلاری خود عمل کند، آنگاه هاچ بک جمع و جور رقبای اصلی خود در این بخش یعنی VW ID.3 و نیسان لیف را زیر پا می گذارد و حتی از خودروهای برقی کوچکتری مانند پژو e-208 و هوندا e سوپرمینی ارزان تر است. . با این قیمت، این خودرو با هاچ بک های سگمنت C با موتور ICE مانند فولکس واگن گلف قابل مقایسه خواهد بود که نشان دهنده آغاز عصر جدیدی است.
از نظر فناوری، انتظار می‌رود این مدل از سلول‌های باتری 4680 خودروساز استفاده کند که هزینه‌های تولید نزدیک به 107 دلار در هر کیلووات ساعت را به نصف کاهش می‌دهد و در عین حال برد بیشتری نسبت به باتری‌های معمولی ارائه می‌کند. ایلان ماسک گفته است که کمترین برد قابل قبول برای یک محصول تسلا حداقل 250 مایل (402 کیلومتر) است که عدد خوبی برای نوع پایه مدل آینده و بهترین نمونه در بخش کامپکت است.
البته، نوزاد تسلا در انواع گران‌تر با برد طولانی‌تر عرضه می‌شود که احتمالاً با 352 مایل (566 کیلومتر) برد بلند مدل 3 همخوانی دارد. ما همچنین انتظار داریم که شاهد یک نسخه متمرکز بر عملکرد با موتورهای الکتریکی دوگانه قدرتمندتر باشیم که عملکرد هچ هچینگ را ارائه می دهند. تریم‌های رده بالا احتمالاً آخرین فناوری ADAS از جمله Autopilot تسلا را دریافت خواهند کرد، اگرچه بعید است که مدل کاملاً مستقل باشد همانطور که ایلان ماسک چند سال پیش امیدوار بود.
اولین هاچ بک جمع و جور تسلا احتمالاً در کارخانه گیگافکتوری شانگای چین برای بازار داخلی و صادرات جهانی تولید خواهد شد. با این حال، گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد تسلا همچنین می‌تواند آن را در کارخانه Gigafactory برلین در آلمان برای بازار اروپا و/یا در آمریکا برای آمریکای شمالی تولید کند. گزینه دوم آن را واجد شرایط مشوق های 12500 دلاری برنامه ریزی شده برای خودروهای برقی تولید داخلی می کند، تنها در صورتی که تسلا به کارگران کارخانه ایالات متحده خود اجازه دهد تا توسط اتحادیه کارگری نمایندگی شوند.


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ