تسلا نزدیک به 200000 خودرو در چین را بررسی میکند.

این حرکت تسلا شامل سه دسته از خودروهای تولید شده بین سال‌های 2015 تا 2020 می‌شود

ساعتی پس از اعلام فراخوان مشابه در ایالات متحده، رگولاتور ایالتی اعلام کرد که تسلا تقریباً 200000 وسیله نقلیه را در چین به دلیل مشکلاتی در صندوق عقب و کاپوت جلو که خطر تصادف را افزایش می دهد، فرا می خواند.

Tesla fire 1555928365280

این دستور آخرین ضربه به پیشگام خودروهای خودران آمریکایی است که در چین بسیار محبوب است، اگرچه شهرت این شرکت در سال جاری پس از موجی از تصادفات، رسوایی ها و نگرانی های امنیتی داده ها ضربه خورده است.
اداره دولتی تنظیم بازار چین گفت این نقص ها می تواند بر دوربین های پشتیبان خودروها تأثیر بگذارد یا باعث باز شدن ناگهانی کاپوت هنگام رانندگی شود.
این حرکت شامل سه دسته از خودروهای تولید شده بین سال‌های 2015 تا 2020 می‌شود. رگولاتور در بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکت خودروهای الکتریکی ایلان ماسک خودروها را به صورت رایگان بازرسی و مشکلات را برطرف خواهد کرد.
این فراخوان شامل حدود 19700 خودروی مدل S می‌شود که ممکن است با مشکل قفل در کاپوت جلو و حدود 180000 خودروی مدل 3 روبرو شوند.
در خودروهای مدل 3 باز و بسته شدن مکرر صندوق عقب ممکن است به کابل دوربین دنده عقب آسیب برساند.
رگولاتوری گفت: "این روی دید راننده در هنگام دنده عقب تاثیر می گذارد و در موارد شدید خطر برخورد را افزایش می دهد."
این اطلاعیه چین ساعاتی پس از آن منتشر شد که مقامات آمریکایی اعلام کردند تسلا تقریباً 500000 خودرو را در این کشور به دلیل مشکلات مشابه فراخوان می‌کند.
تسلا تخمین زد که تنها یک درصد از خودروهای مدل 3 فراخوان شده دارای این مشکل هستند و طبق گفته تنظیم کننده ایمنی ایالات متحده، این شرکت هیچ تصادف یا آسیبی مرتبط با آن را نمی دانست.
در ماه ژوئن، غول خودروهای برقی بیش از 285000 خودرو را در چین به دلیل مشکلات نرم افزار کمکی رانندگی خود که می تواند باعث تصادف شود، فراخوان کرد.


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ