متاچت: عرضه ربات‌های هوش مصنوعی به زودی در پلتفرم های متا!

متا چت اعلام کرد به زودی چت بات های هوش مصنوعی خود را در پلتفرم رسانه های اجتماعی این شرکت عرضه می کند.

چت بات هوشمند

طبق گزارش خبرگزاری رویترز و به نقل از فایننشال تایمز؛ متاپلتفرم ها در حال آماده سازی چت بات های مبتنی بر هوش مصنوعی هستند که می توانند به جای شخصیت های معروف با کاربران گفتگو کنند. این ربات ها تا ماه سپتامبر راه اندازی خواهند شد. این چت بات ها می توانند با کاربرانشان مانند یک انسان گفتگو کنند. منابع نزدیک به شرکت متا می گویند این شرکت می خواهد از این طریق تعامل کاربران را با پلتفرم های فیس بوک، اینستاگرام، واتساپ و Threads افزایش دهد.

غول رسانه های اجتماعی مستقر در کالیفرنیا مشغول آزمایش یک نوع چت بات هوشمندی است که می تواند مانند آبراهام لینکلن با کاربر صحبت کند. یکی دیگر از این چت بات هات می تواند در زمینه گردشگری مکان های پیشنهادی برای موج سواری را به بازدیدکنندگان پیشنهاد کند. هدف از ارائه این ربات ها بهبود جستجو و ارائه راه حل های پیشنهادی به کاربران اعلام شده است.

این خبر در حالی منتشر شد که مدیران متا بیشتر تمرکز خود را بر روی پلتفرم جدید Threads متمرکز کرده اند. زاکربرگ در روزهای اخیر اعلام کرد که از راه اندازی پلتفرم Threads در 5 جولای به بعد حدود نصف کاربران آن را ترک کرده اند.

شرکت مادر فیس بوک نیز گفت که درآمد حاصل از بخش تبلیغات آن در طول هفته گذشته افزایش داشته است و بنابراین پیش بینی می کند درآمد سه ماهه سوم بیشتر از حد انتظار باشد. این شرکت تصمیم گرفت برای مقابله با رکورد اقتصادی حدود 21000 کارمند را از پاییز سال 2022 اخراج کند و در عوض سرمایه خود را معطوف به توسعه فناوری هوش مصنوعی کند.
البته متا تنها شرکتی نیست که روی ساخت چت بات های هوشمند تمرکز کرده است. طبق گزارش بلومبرگ اپل در حال ساخت یک چت بات مشابه ChatGPT شرکت OpenAI یا Bard شرکت گوگل با نام " Apple GPT" است.


چاپ