ساخت اولین چت بات پزشکی با نام UpToDate توسط OpenEvidence!

شرکت OpenEvidence موفق شد اولین چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی مخصوص پزشکان و سایر کارکنان کادر درمانی را بسازد.

چت بات پزشکی

طبق گزارش گروه علم و فناوری های فن تک؛ چت بات جدید پزشکی به جدیدترین تحقیقات علمی دسترسی دارد. ولی چت بات های موجود در بازار به اطلاعات آخرین بروز رسانی دسترسی ندارند. مشکلی که دانیل نادلر بنیانگذار استارتاپ جدید OpenEvidence توانست آن را حل کند. نادلر روز پنجشنبه در مصاحبه خود با مجله معروف فوربس گفت:" ما قصد داریم این مدل زبانی را به مجموعه ای از اسناد بالینی متصل کنیم. مدل جدید در واقع مانند یک کتاب باز عمل می کند که کادر درمان می توانند به آن دسترسی داشته باشند."

اطلاعات معتبر

چگونه متخصصان علوم پزشکی می توانند اطلاعات معتبر را از اطلاعات نادرست جدا کنند؟! نادلر معتقد است این یکی از مشکلات رایج در علم پزشکی است که در طول دوران همه گیری گریبان گیر جامعه پزشکی بود. او در ادامه افزود:" این مشکل به ساختار اطلاعات بر می گردد. کادر درمان برای نگهداری اطلاعات و نحوه اولویت بندی میان آن ها به رایانه نیاز دارند. بنابراین، همه چیز از همین نقطه شروع می شود."


OpenEvidence در ماه مارس گذشته با ارائه یک راهکار بسیار نادر توانست برای پلتفرم مایو کلینیک (دانشگاه پزشکی غیر انتفاعی ایالات متحده)انتخاب شود. حدود 10000 پزشک در همان ابتدا برای دسترسی زودتر به این پلتفرم پیش ثبت نام کردند.
پلتفرم OpenEvidence تعاملی است و به کادر درمان امکان می دهد سئوالات خود را براساس سناریوهای بیمار مطرح کنند و پاسخ مناسب را دریافت کنند. این اطلاعات پزشکی از یک پایگاه داده 35 میلیونی از جدیدترین مقاله های روز دنیا جستجو و استخراج می شود. این مجموعه برای پردازش مقالات جدید و ارسال آن ها به قسمت بازیابی، به 24 ساعت زمان نیاز دارد.

استارتاپ تازه تاسیس از مقاله های مجله های علمی برای آموزش مدل هوش مصنوعی خود استفاده می کند که در آن احتمال اشتباه یا خطا خیلی ناچیز است. بنابراین، پزشکان لازم نیست نگران بررسی درستی یا نادرستی اطلاعات آن باشند.

عرضه رایگان برای استفاده متخصصان پزشکی

نادلر تصمیم گرفت ابتدا چت بات جدید خود را به صورت رایگان در دسترس متخصصان پزشکی که دارای مجوز طبابت هستند و پیش ثبت نام کرده اند قرار دهد. پرفسور آنتونیو فورته، جراح پلاستیک در کلینیک مایو و عضو هیئت مشاوره پزشکی OpenEvidence در مورد هوش مصنوعی این شرکت به فوربس گفت:" من به صورت مداوم از چت بات UpToDate استفاده می کنم. به نظر من مزیت مهم این هوش مصنوعی پاسخگویی آن در زمان خیلی کم است. چت بات می تواند به جای 10 دقیقه، در عرض 30 ثانیه به تک تک سئوالات ما پاسخ دهد."

بنیان گذار OpenEvidence در مورد مدل درآمدی آن گفت که هنوز مدل خاصی برای آن در نظر نگرفته است اما، احتمالا در دو نسخه اشتراکی و رایگان عرضه خواهد شد. لازم نیست جامعه پزشکی نسبت به عرضه رایگان آن نگران باشند! شرکت سازنده متعهد شد فناوری خود را در دسترس بیماران عادی قرار نخواهد داد. نادلر در این مورد گفت:"این یک مشکل قانونی و اخلاقی است. برای هر فناوری جدید احتمال سوء استفاده وجود دارد. اما، سوء استفاده از این اطلاعات می تواند به بیماران آسیب جدی وارد کند. بنابراین ما برای جلوگیری از بروز این اتفاقات، محدودیت های سفت و سختی قرار دادیم تا مطمئن شویم اطلاعات در دسترس متخصصان حرفه ای قرار می گیرد. "


چاپ