بهترین چت بات های هوش مصنوعی سال 2023

ایده ساخت چت بات های مبتنی بر هوش مصنوعی همیشه وجود داشته است. دستیار صوتی سیری یکی از نمونه های آن بود. اما، چت بات های جدید بسیار قدرتمندتر از نسخه های قدیمی عمل می کنند.

 al 1

شما با چت بات های جدید می توانید با زبان طبیعی خود صحبت کنید. آنها می توانند انواع متن از شعر گرفته تا کدهای برنامه نویسی را تولید کنند. نتایج بسیار خارق العاده است. مشهورترین چت بات حال حاضر ChatGPT است اما، با استقبال زیاد از این فناوری نوظهور رقبای بیشتری وارد این عرضه شدند که می توانند حتی بهتر از نمونه اصلی عمل کنند. ما در اینجا لیستی از بهترین چت بات های حال حاضر را گرد آوری کردیم که عبارتند از:

  1. ChatGPT
  2. ChatGPT Plus
  3. Google Bard
  4. Bing
  5. PerplexityAI
  •  ChatGPT

چت بات ChatGPT شرکت OpenAI در نوامبر 2022 راه اندازی شد و ایده تولید محتوای متن را با هوش مصنوعی عملی کرد. با عرضه آن، چت بات دیگر از حالت یک پروژه تحقیقاتی خارج شد و به سرعت در جهان مانند ویروس فراگیر شد و انقلابی در عرضه فناوری ایجاد کرد. تا جایی که در عرضه چندماه توانست 100 میلیون کاربر از نقاط مختلف جهان جذب کند. ویژگی اصلی که باعث محبوبیت آن شد، قدرت و دقت چت بات مبتنی بر زبان طبیعی بود. البته، رایگان ارائه شدن آن نیز یکی از علت های دیگر آن بود.

ai openai chatgpt
ابتدا چت بات براساس مدل زبان بزرگ GPT 3.5 ساخته شد. این مدل یک عیب بزرگ داشت و آن بروز نبودن اطلاعاتی بود که به کاربر ارائه می داد. در واقع، اطلاعات مدل GPT 3.5 فقط شامل اطلاعات سال 2021 و قبل از آن بود. بنابراین، نمی تواند به مقالات بعد از آن دسترسی داشته باشد.
با این حال، ChatGPT در خلق متون جذاب عملکرد خوبی از خود ارائه داد. به عنوان مثال: کافی است از آن بخواهید یک داستان یا سناریو با موضوع دلخواه شما بنویسد. تا زمانی که ChatGPT از سلطنت خلع نشود، گزینه اصلی برای آزمایش چت ربات‌های هوش مصنوعی از لحاظ سرعت یا سرگرمی باقی خواهد ماند.


ChatGPT Plus

ai openai

عملکرد موفقیت آمیز ChatGPT باعث شد شرکت OpenAI در زمان کوتاهی اقدام به ارائه سرویس اشتراکی آن با نام ChatGPT Plus کند. زمانی که مدل زبانی 4GPT- راه اندازی شد به کاربران امکان دسترسی به چت بات هوش مصنوعی قویتری را داد. این مدل در مقایسه با GPT 3.5 در پروژه های خلاقانه بهتر عمل می کرد. در واقع با این که زمان زیادی از عرضه آن نمی گذشت اما، مردم زیادی از آن در کارهای مختلفی مانند برنامه نویسی استفاده می کردند. از امکانات دیگر سرویس ChatGPT Plus وجود پلاگین هایی بود که قابلیت مدل زبانی را تا حد زیادی گسترش می داد. پلاگین ها معمولا برای تعامل با فایل های های PDF، انجام محاسبات، یا حتی جستجو در وب مورد استفاده قرار می گیرد. هزینه اشتراک ماهانه ChatGPT Plus 20 دلار در ماه است که با توجه به امکانات وسیعی که می تواند به کاربر ارائه دهد، منصفانه به نظر می  رسد.

• Google Bard

ai bard

اگر از دنیای محصولات OpenAI خارج شویم، اولین رقیب جدی آن چت بات Bard گوگل است که هنوز در مراحل آزمایشی قرار دارد. با این حال، چت بات بارد شروع بسیار سختی داشت. در همان آزمایش اول، به یک سئوال پاسخ اشتباه داد که این اتفاق منجر به افت شدید سهام گوگل شد.

از آن زمان به بعد این شرکت با سرعت کمتری نسخه چت بات خود را در اختیار کاربران بیشتری قرار داد که در لیست انتظار ثبت نام کرده بودند. ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل آن را در مقایسه با ChatGPT، هوشمند تر می داند اما، ادعای اینکه تا حدی براساس مدل ChatGPT آموزش دیده است، را کاملا رد کرد. گوگل مصمم است Bard را بهبود بخشد و آن را به رقیبی جدی برای ChatGPT تبدیل کند.


• Bing Chat

ai bing

سرمایه گذاری هنگفت مایکروسافت در موفقیت ChatGPT نقش مهمی ایفا می کند. این شرکت به سرعت چت بات مخصوص خود را براساس همین فناوری ارائه کرد.

همانطور که از نامش پیداست بینگ چت، هوش مصنوعی مولد زبان طبیعی OpenAI را در محصولات خود مایکروسافت ایجاد می کند. از طریق Bing جدید، چت بات هوش مصنوعی فقط یک کلیک با جستجوی معمولی Bing فاصله دارد. البته، مایکروسافت تغییرات زیادی از جمله افزودن لینک‌های منبع، حالت‌های مختلف برای محدود کردن نتایج، درخواست‌های پیشنهادی و حتی Edge Copilot در آن ایجاد نمود. مایکروسافت حتی می خواهد به عرضه بینگ Image Creator مستقیم در بینگ چت ادامه ‌دهد، که یک افزونه خیلی کاربردی است.

البته برای استفاده از این سرویس کاربران باید آخرین نسخه مرورگر Edge را دانلود کنند. مایکروسافت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازیگران اصلی این بازی قصد دارد حالت‌های «Copilot» را در همه محصولات و برنامه‌های مهم خود، مانند Word یا Excel اجرا کند. در مقایسه با نسخه پایه ChatGPT، Bing Chat در دسترس‌ترین و کاربرپسندترین نسخه چت بات هوش مصنوعی است که می‌توانید استفاده کنید.


• PerplexityAI

ai popularBing Chat و Google Bard می توانند جایگزین ChatGPT شوند، اما PerplexityAI با همه آنها متفاوت است. این یک ربات چت است؟ بله، اما یک عنصر اجتماعی جالب اضافه می کند. شما نه تنها می‌توانید از PerplexityAI هر سؤالی که علاقه دارید بپرسید، بلکه می‌توانید از جستجوها ی آن ایده های خوبی بگیرید. به عنوان مثال: سرویس Google Trends که مستقیم در موتور جستجوی Google ادغام شده است در واقع همان هوش مصنوعی ارتقا یافته هستند.
چت بات PerplexityAI براساس مدل 3GPT- عمل می کند بنابراین، به اندازه ChatGPT دقیق نیست. ولی می توانند با سئوالات پیشنهادی که از کاربر می پرسد اطلاعات دقیق تری به شما ارائه دهد. از قابلیت مهم آن رایگان بودن و استفاده آسان است که آن را تبدیل به یک جایگزین عالی برای ChatGPT می کند.

• JasperAI

ai jasper

اگر شرکت یا سازمان شما به دنبال یک ابزار خلاقانه حرفه ای است، JasperAI می تواند گزینه مناسبی باشد. این ابزار به تولید کنندگان محتوا کمک زیادی می کند زیرا قادراست متن مورد نظر آن ها را در زمان کوتاهی ارائه دهد. به عنوان مثال: برای پست اینستاگرام به کپشن نیاز دارید؟ یا یک ایمیل حرفه ای، یک اسکریپت یوتیوب یا حتی یک پست وبلاگ کاملاً نوشته شده چطور؟ این پلتفرم‌ها و قالب‌های خاص همان چیزی است که JasperAI ادعا می‌کند در آن برتری دارد.
JasperAI یک افزونه کروم رایگان دارد که به شما امکان می دهد متن تولید شده توسط هوش مصنوعی را در ایمیل های شخصی یا پست های فیس بوک، استفاده کنید.

در حالی که موارد استفاده حرفه ای تمرکز JasperAI است، این شرکت همچنین دارای یک افزونه کروم رایگان است که به شما امکان می دهد متن تولید شده توسط هوش مصنوعی را به تنظیمات معمولی تر، مانند نوشتن ایمیل های شخصی یا پست های فیس بوک، بیاورید.


• ColossalChat

ai colossal

. ColossalChat یک تازه وارد در صنعت هوش مصنوعی است که فضای باز اینترنت را بازیابی می کند. استفاده از آن رایگان است و در حال حاضر در مرورگرها وجود دارد. در مجموع، می تواند جایگزین قوی برای ChatGPT باشد. این چت بات قادر است به زبان چینی و انگلیسی صحبت کند و حتی کد بنویسد.

اما بیشتر از موارد بالا، ماهیت منبع باز ColossalChat آن را به یک کاندید تبدیل می کند. این قابلیت مبتنی بر LlaMa (مدل زبان بزرگ Meta AI) است، که مدل زبان طبیعی متن باز متا می باشد. این موضوع باعث می‌شود که ColossalChat برای توسعه‌دهندگان جذابیت بیشتری پیدا کند. اما، احتمالا به صورت عمومی عرضه نخواهد شد.


• YouChat

ai youchat

موتور جستجوی هوش مصنوعی You.com توسط گوگل در سال 2021 عرضه شد و از شهرت کمتری برخوردار است. این موتور جستجو به عنوان الگوی اولیه تولید متن توسط هوش مصنوعی طراحی شد. ابزار YouWrite به هوش مصنوعی اجازه می دهد متن خاصی را برای شما بنویسد. اما، YouChat بیشتر شبیه به ChatGPT است. یکی از ابزارهای جالب آن، YouCode است که می تواند برای کد نویسی از آن استفاده کرد. همه این ابزارها به جز YouImagine که از Stable Diffusion استفاده می کند، براساس مدل GPT-3 شرکت OpenAI عمل می کنند. بنابراین، این چت بات استعداد فوق العاده ای در پاسخ به سئوالات پیچیده دارد. یکی از ویژگی های مفید آن، ارائه پیوندهای مرتبط با موضوع کاربر است.


چاپ