بروزرسانی جدید ربات انسان نمای Ameca: قابلیت نقاشی کردن!!

ربات انسان نمای Ameca مجهز به هوش مصنوعی می تواند یک گربه را به راحتی طراحی کند.

ربات آمیکا

ربات انسان نمای Ameca که به فناوری هوش مصنوعی مجهز است به تازگی نسخه بروزرسانی Stable Diffusion را دریافت کرد. با نصب این بروزرسانی ربات توانست بلافاصله یک گربه کامل را نقاشی کند. نسخه آپدیت جدید در حقیقت براساس یک مدل یادگیری عمیق؛ می تواند متن را به تصویر تبدیل کند. این نسخه بر روی هر سخت افزار مجهز به پردازنده گرافیکی(GPU) با حداقل 8 گیگابایت VRAM قابل اجراست.

یکی از مشکلاتی که ربات Ameca در طراحی مواجه بود، تبدیل تصویر به بردار یا خطوطی است که بتوان آن را ترسیم کرد. شاید به نظر ما کشیدن تصویر یک گربه کار خیلی عجیبی نباشد اما، مهم این است که بعد از انتشار تصویر بتواند تصویر موجود را طوری اصلاح کند که تمامی عناصر موجود در پیام متنی را در بر بگیرد. بنابراین، آمیکا هنوز شانس بیشتری در بخش طراحی دارد.

آمیکا پیشرفته ترین ربات انسان نمای حال حاضر است که توسط گروه مهندسی Engineered Arts طراحی و ساخته شد. این ربات قابلیت های منحصر به فردی که دارد به شما کمک می کند تا وظایف روزمره خود را به راحتی انجام دهید. این ربات به راحتی از طریق تعامل با انسان، به او در انجام کارها کمک می کند. از مهم ترین قابلیت آن می توان به قدرت تشخیص صدا اشاره کرد. به عبارت دیگر ربات به راحتی صدای شما را می شناسد و براساس فرمان صوتی شما عمل می کند. به عنوان مثال: کاربر می تواند به راحتی به آمیکا دستور دهد که موسیقی یا یک برنامه تلویزیونی خاص را پخش کند.

از قابلیت های دیگر آن، ترجمه زبان های مختلف است. به عبارت دیگر ربات می تواند از طریق ترجمه متن ها به زبان های مختلف به ما در برقراری ارتباط با فردی که به زبان مادری دیگری صحبت می کند، کمک زیادی کند.

به غیر از موارد بالا، ربات از امنیت بسیار بالایی برخوردار است. Ameca می تواند از سیستم شما محافظت کند و از نفوذ غیرمجاز جلوگیری نماید. سازندگان آن معتقدند آمیکا می تواند در وقت افراد صرفه جویی کند و به آن ها در انجام وظایف روزانه کمک زیادی نماید. البته، در آینده امکانات بیشتری هم به آن اضافه خواهد شد.


چاپ