Venturebeat از هوش مصنوعی در تهیه مقالات استفاده می کند!

نشریه venturebeat آخرین نشریه آمریکایی است که از هوش مصنوعی/AI در مقالات خود استفاده می کند.

هوش مصنوعی

طبق گزارش اینگجت؛ استفاده از فناوری AI محدود است. اما، رسانه های خبری زیادی وجود دارند که از این فناوری در تهیه مقالات خود استفاده می کنند. Michale Nuñez مدیر نشریه فناوری VentureBeat اعلام کرد که انتشارات او از سرویس Bing Chat مایکروسافت برای کمک به ویرایش و نوشتن داستان ها استفاده می کند. خبرنگاران این مرکز، بخشی از جملا ت یا نوشته های تهیه شده از طریق چت بات را پس از راستی آزمایی در مقالات خود قرار می دهند.

نوینز معتقد است فناوری OpenAI مانند عضوی از تیم تحریریه عمل می کند. از نظر منطقی، چت بات می تواند محتوا را به جای ساعت ها فقط در چند ثانیه خلاصه کند. VentureBeat استفاده از محتوای هوش مصنوعی را به شرط محدود و معتبر بودن فاش نمی کند اما، قصد ندارد همه مقالات خود را با استفاده از این فناوری تولید کند.

در ژانویه امسال نیز گزارش هایی منتشر که مجله اینترنتی CNET از ماه نوامبر قصد دارد برای تهیه کل مقالات اقتصادی از هوش مصنوعی استفاده کند. بیش از نصف این مقالات تولید شده به اصلاحات جزئی نیاز دارند و از طرف دیگر، احتمال سرقت علمی هم در آن ها وجود دارد.

هوش مصنوعی مولد مانند Bing Chat، ChatGPT و Google Bard به عنوان یک ابزار خلاقانه در نتایج جستجو یا حتی به عنوان یک سرگرمی، طرفداران زیادی را به خود جذب کرده اند. اما با این حال، نگرانی های اخلاقی مانند سرقت ادبی هم وجود دارد. بنابراین خیلی نمی توان به آن ها اعتماد کرد! از طرف دیگر، چت بات ها نمی توانند به طور کامل جایگزین نویسندگان انسانی در صنعت اخبار شود اما، می تواند باعث اخراج کارمندان زیادی شوند.


چاپ