افزودن حالت ناشناس به چت جی پی تی/ ChatGPT!

شرکت OpenAI در بروز رسانی جدید «حالت ناشناس» را به چت جی پی تی/ ChatGPT اضافه کرده است.

OpenAi
براساس گزارش رویترز؛ شرکت OpenAI روز سه شنبه اعلام کرد که این شرکت مشغول کار بر روی قابلیت جدیدی است که یکی از کارمندان شرکت آن را "حالت ناشناس" می نامد. با فعال شدن این قابلیت در چت بات ChatGPT دیگر مکالمات کاربران ذخیره نمی شود و چت بات از اطلاعات آن برای بهبود عملکرد خود استفاده نمی کند.

این استارت‌آپ مستقر در سانفرانسیسکو افزود:« در آینده ای نزدیک اشتراک حساب تجاری ChatGPT Business را با کنترل داده های بیشتر منتشر خواهد شد.» این اقدامات در حالی صورت می گیرد که نظارت ها بر روی چت باتChatGPT و مدل های مشابه به علت استفاده از داده های میلیون ها کاربر جهت آموزش هوش مصنوعی، افزایش یافته است. به عنوان نمونه؛ ایتالیا ماه گذشته ChatGPT را به علت نقض احتمالی حریم خصوصی کاربران ممنوع اعلام کرد و اعلام کرد شرکت OpenAI می تواند با اعمال تغییرات لازم ارائه سرویس خود را در این کشور از سر بگیرد. به موازات تصمیم رگولاتور ایتالیا، کشورهای دیگر مانند فرانسه و اسپانیا نظارت های خود را بر نحوه عملکرد چت بات معروف OpenAI افزایش دادند.

میرا موراتی، مدیر ارشد فناوری OpenAI هم در این مورد گفت:" این شرکت از قوانین حریم خصوصی اروپا تبعیت خواهد کرد و در تلاش است اعتماد روگولاتورها را به خود جلب کند." او در ادامه افزود:« شرکت از ماه ها قبل مشغول کار بر روی ویژگی جدید بود پس ربطی به ممنوعیت ایتالیا ندارد. حفظ حریم خصوصی کاربران اولویت ماست. تا قبل از این، اطلاعات کاربر به OpenAI کمک کرده است تا نرم‌افزاری قابل اعتمادتر و بدون تعصبات سیاسی ارائه دهد. البته، شرکت هنوز با چالش هایی روبرو است.» ویژگی جدید به کاربران اجازه می دهد بتوانند سابقه چت خود را غیرفعال کنند.


چاپ