انتشار عمومی چت بات هوش مصنوعی Bard گوگل آغاز شد

گوگل اعلام کرد تعداد محدودی از کاربران می توانند در حال حاضر به چت بات هوش مصنوعی Bard دسترسی داشته باشند.

چت بات برد گوگل

براساس گزارش Techcrunch، هدف گوگل از عرضه عمومی چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی رقابت با چت جی پی تی/ ChatGPT و Bing مایکروسافت است. در حال حاضر به علت عرضه محدود، همه کاربران نمی توانند از چت بات گوگل استفاده کنند. طبق اعلامیه شرکت گوگل، کاربران ساکن آمریکا و بریتانیا هم اکنون می توانند با مراجعه به آدرس bard.google.com درخواست خود را برای استفاده از سرویس جدید ثبت کنند. البته Google اعلام کرد این پروژه در مرحله آزمایشی مقدماتی است. این سرویس به کاربران امکان می دهد از قابلیت های هوش مصنوعی مبتنی بر مدل زبانی LaMDA بهره ببرند.

معاونان بخش محصول گوگل در مورد این چت بات می گویند: «چت بات بارد می تواند میزان بهره‌وری شما را بهبود ببخشد. حس کنجکاوی شما را ارضا کند و در ایده پردازی کمک کند. می‌توانید از بارد بخواهید مفاهیم فیزیک کوانتوم را به زبان ساده تر توضیح بدهد.»

پاسخ‌های بارد می‌توانند خیلی دقیق نباشد

شرکت سازنده نمونه هایی از پاسخ های بارد را منتشر کرد. همان طور که در تصویر می توانید مشاهده کنید کاربر می تواند سوال خود را از طریق یک کادر خالی که در زیر آن عبارت «اطلاعات بارد ممکن است خیلی دقیق نباشد یا اهانت آمیز باشد ولی به این معنی نیست که گوگل هم این طور فکر می کند.»

برعکس چت بات بینگ و ChatGPT، بارد کلمه‌به‌کلمه پاسخ‌ها را نمی نویسد بلکه، جواب‌ها یک دفعه ظاهر می‌شوند. اما شرکت سازنده معتقد است عملکرد آن بیشتر شبیه به مدل‌های هوش مصنوعی مولد است. به عبارت دیگر، این چت بات کلمه بعدی را براساس کلمات قبلی حدس می‌زند.

در قسمت پایین پاسخ ها چند گزینه وجود دارد که می توانید به استفاده از آن ها، پاسخ ربات را تأیید یا رد کنید. در غیر این صورت؛ می توانید گفت‌وگو خود را با ربات از نو شروع کنید. یک دکمه با عنوان" Google It" وجود دارد که به شما امکان می دهد همان سؤال را به شکل مرسوم از موتور جستجوی گوگل بپرسید.

در این مرحله، چت بات گوگل جدا از موتور جستجوی عمل می کند و مرجع پاسخ های خود را اعلام نمی کند. بنابراین، احتمال سرقت ادبی و کپی رایت از وب سایت های دیگر وجود دارد. این شرکت اگر این مشکل را برطرف نکند در آینده نزدیک به دردسر می افتد!


چاپ