دست مصنوعی که کاملا شبیه دست انسان عمل می کند!

شرکت کلون رباتیکس موفق شد شبیه ترین دست مصنوعی به دست انسان را بسازد.

دست مصنوعی

 دست رباتیک شرکت Clone Robotics از فیبرهایی ساخته اند که شباهت زیادی به عضله دست انسان دارد. حرکات این دست مصنوعی به گونه ای است که به نظر می رسد یک دست واقعی این حرکات را انجام می دهد. کلون رباتیکس این دست را با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی ساخت.

ایده ماهیچه های رباتیک از روی عضله دست انسان گرفته شد. رگ های عضلانی این دست از جنس پلاستیک هستند و توسط یک پمپ پنوماتیک یا هیدرولیک خارجی منبسط می شود. انبساط شعاعی آن دست را مجبور می کند تا به صورت طولی منقبض شود.

بدنه دست مصنوعی

دست رباتیک شرکت کلون با ماهیچه های مصنوعی و دریچه های 10 برابر قوی تر و ارزان تر نسبت به رقبای خود ساخته شده است. این دست را می توان در عرض چند دقیقه با استفاده از نمایش ویدئویی دست انسان آموزش داد. به بیان ساده، این یک نمونه 1:1 برابری از دست انسان است.  Clone Robotics قصد دارد این دست هوشمند را در آینده نزدیک با قیمت حدود 2800 دلاری برای فروش عرضه کند.

شرکت سازنده اعلام کرد: "ما قصد داریم دست V18 را زودتر به تولید انبوه برسانیم. در حال حاضر، ما با تقاضای زیادی در بازار مواجه هستیم. کل بدنه اندرویدی این دست از پلیمرهایی بسیار ساده و ارزان ساخته می شود. به همین علت می توانیم فرایند تولید انبوه محصول جدید را سریع تر انجام دهیم.»


چاپ