رونمایی از آخرین نسخه ربات انسان نمای آپتیموس تسلا

ایلان ماسک مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا در رویداد سرمایه گذار سال 2023 از آخرین نسخه ربات انسان نمای آپتیموس رونمایی کرد.

ربات آپتیموس 

ایلان ماسک مالک تسلا بلاخره موفق شد از آخرین نسخه ربات جنجالی Optimus تسلا در جدیدترین رویداد تسلا در سال 2023 رونمایی کند. این ربات می تواند بدون بند به صورت مستقل راه برود. هدف نهایی تسلا این است که درآمد حاصل از تجارت رباتیک آن از فروش خودروهای این شرکت سبقت بگیرد. ماسک معتقد است شرکت تسلا پیشرفته‌ترین فناوری‌های هوش مصنوعی حال حاضر در دنیای امروز را در اختیار دارد. او به این نکته در سخنرانی امسال اشاره کرد و گفت که نسخه‌های آینده ربات Optimus قادر هستند به طور مستقل راه بروند و کارهای مختلفی را انجام دهند.

ربات آپتیموس قبل از این که در کارخانه های تسلا مشغول به کار شوند، در دسترس قرار بگیرند. این ربات بر اساس یک مدل زبان هوش مصنوعی کار می کند. برای مجهز کردن آپتیموس به قابلیت تشخیص گفتار خودکار GPT-3 مانند Ameca ما نیاز به زمان بیشتری داریم. احتمال دارد این هدف در نسخه های دوم یا سوم این ربات عملی شود.

همه محرک‌های Optimus مانند موتور الکتریکی، گیربکس، الکترونیک قدرت و بسته باتری آن را متخصصان تسلا طراحی و ساخته اند. ماسک در این مورد گفت: " تعداد زیادی موتور الکتریکی، گیربکس و تجهیزات دیگر در جهان وجود دارد ولی هیچ کدام برای ربات انسان نما مناسب نیست. ما خوشحالیم که توانسته ایم اولین نمونه های آن را در جهان بسازیم."


چاپ