رونمایی مایکروسافت از دو سرویس جدید در فضای ابری

شرکت مایکروسافت از دو سرویس جدید مبتنی بر هوش مصنوعی، در فضای ابری رونمایی کرد.

فضای ابری مایکروسافت

براساس خبرگزاری رویترز؛ مایکروسافت از دو سرویس مبتنی بر هوش مصنوعی را که مخصوص مدیریت شبکه‌های مخابراتی طراحی شده‌اند، رونمایی کرد. ابزارهای جدید همان قابلیت‌هایی را دارد که برای مدیریت پلتفرم ابری Azure این شرکت، استفاده می‌شود.

اپراتورها می توانند با کمک ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی، تجارت خود را گسترش دهند و از طرف دیگر ارائه خدمات خود را به مشتریان بهبود ببخشند. Microsoft در یک پست وبلاگی اعلام کرد:«این ابزار می تواند در راه اندازی شبکه های پرسرعت 5G نقش مهمی ایفا کند.» مایکروسافت به صورت رسمی اولین بار در سال 2020 پس از خرید شرکت های شبکه ابری Affirmed Networks و Metaswitch وارد عرصه 5G شد.

این شرکت در حال حاضر روی فناوری هوش مصنوعی متمرکز است و به همین علت سرمایه گذاری های زیادی روی ربات ChatGPT OpenAI انجام داده است. فعالیت های اخیر این دو شرکت توانست توجه شرکت های فناوری دره سلیکون ولی را به تکنولوژی AI جلب کند. مایکروسافت ماه گذشته اعلام کرد که قصد دارد از هوش مصنوعی در تمامی محصولات خود استفاده کند.OpenAI هم می خواهد ربات هایی بسازد که مانند یک انسان فکر می کنند.

جیسون زاندر، معاون اجرایی ماموریت‌ها و فناوری‌های استراتژیک در مایکروسافت، گفت: "کاری که ما انجام دادیم این است که فضای ابری خود را به فضای شبکه اپراتور مخابراتی اختصاص دادیم. من فکر می‌کنم این یک نمونه واقعا عالی از کارهای عملیاتی هوش مصنوعی است که ما در حال معرفی آن هستیم. ما این فناوری را به فضای ابری ‌آوریم. هر اپراتور مخابراتی که من این ابزار را به او نشان داده ام، از نحوه عملکرد آن هیجان زده شد."
شرکای مخابراتی مانند AT&T Inc (T.N)، Ericsson (ERNT.ZA) و Nokia Oyj (NOKIA.HE) می توانند از سرویس جدید Nexus مایکروسافت استفاده کنند. Nexus پلت فرمی است که به اپراتورها امکان می دهد شبکه های خود را از طریق ابر و دو سرویس مختلف "AIOps"مدیریت کنند.

مونیکا زتزون، معاون اریکسون گفت:" این پیشرفت‌ها به اپراتورها اجازه می‌دهد شبکه‌های اصلی خود را همزمان با بهبود تجربیات مشتری، تغییر دهند."


چاپ