کارمندان اخراجی پارک فناوری آمریکا جذب صنعت کشاورزی می شوند!

ماه های اخیر کارمندان زیادی در پارک فناوری سلیکون ولی اخراج شده اند اما، این اقدام برای صنعت کشاورزی توانست یک فرصت ایجاد کند.

اخراج کارکنان

اخراج کارکنان شرکت های بزرگ فناوری آمریکا برای سازندگان تجهیزات کشاورزی که تشنه فناوری هستند یک موهبت به حساب می آید. یکی از مدیران اجرایی این شرکت ها به خبرگزاری رویترز گفت:" بزرگ ترین سازندگان تجهیزات کشاورزی و ساختمانی در غرب ایالت میانه وظیفه دارند تا کارمندان اخراجی پارک فناوری این کشور را جذب کنند. اخراج این کارمندان توانست مسیر جذب استعدادها را برای شرکت Deere مستقر در ایلینوی باز کند."
شرکت های سازنده تجهیزات کشاورزی با امکاناتی نظیر دورکاری و افتتاح شعبه های جدید در شهرهای بزرگی مانند آستین و شیکاگو توانستند برای افرادی که تمایل به کار در شهرهای کوچک ندارند، جذابیت ایجاد کند.

مدیران این شرکت ها معتقدند که استعدادهای جدید فناوری می توانند تخصص مورد نیاز را به تولید شرکت های سازنده تجهیزات تزریق کنند و به استفاده از هوش مصنوعی و اتوماسیون بیشتر کمک کنند. بخشی از این نیروها در تعدادی از شرکت های خودروسازی در دیترویت جذب شده اند تا نیازهای نرم افزاری این بخش را برآورده کنند.

ماشین آلات کشاورزی

اسکات واین، مدیر اجرایی شرکت CNH Industrial (CNHI.MI) سازنده ماشین آلات صنعتی آمریکایی-ایتالیایی، در مصاحبه اخیر خود گفت: " ما در گذشته نمی توانستیم از نظر فناوری ساخت با سیلیکون ولی رقابت کنیم. آنها به دلیل این که بیشترین بودجه را از دولت دریافت می کنند، اکسیژن بیشتری مصرف می کنند. حالا آنها نه تنها نیرو استخدام نمی‌کنند بلکه در حال تعدیل آن هم است. بنابراین ما می توانیم افراد بیشتری را جذب کنیم. شرکت CNH سال گذشته حدود 350 مهندس استخدام کرده است که تعدادی از آنها از Amazon.com (AMZN.O) و شرکت مایکروسافت (MSFT.O) بودند."


او در ادامه افزود: " CNHتصمیم دارد بیش از 1.4 میلیارد دلار در زمینه تحقیق و توسعه سرمایه گذاری کند و تولیدات خود را در سال 2023 افزایش دهد."

یکی از بزرگ ترین سازندگان کمباین در سال‌های اخیر بیشتر تمرکز خود را بر روی کشاورزی معطوف کرده است تا بتواند نیاز کشاورزان را به تجهیزات برآورده کند. علاوه بر این، بتواند نیروی کار بخش فناوری خود را با کارگران بسیار ماهر در قسمت اتوماسیون و هوش مصنوعی ترکیب کند. موکش آگاروال 54 ساله زمانی که در ژوئیه 2021 از مایکروسافت اخراج شد به علت علاقه ای که در حوزه ساخت ماشین‌آلات پیشرفته‌تر، مانند تراکتور خاک‌ورزی بدون راننده داشت توسط شرکت CNH استخدام شد. او در حال حاضر، به عنوان معاون توسعه نرم افزارهای دقیق و برنامه های کاربردی ابری با تیم مهندسی خود بیشتر در دفتر مرکز مینه سوتا مشغول به کار است.

تجهیزات کنترل از راه دور

شرکت های Deere و Irving مستقر در تگزاس Caterpillar Inc (CAT.N) با هم برای جذب استعدادهای فناوری بیشتر در رقابت هستند. کارل وایس، مدیر ارشد فناوری کاترپیلار در مصاحبه ای گفت: "استخدام های جدید در حوزه یادگیری ماشین، علوم کامپیوتر و مهندسی نرم افزار در سال 2022 نسبت به سال قبل 30 درصد افزایش داشته است."

شرکت کاترپیلار سازنده کامیون های سنگین ماه گذشته برای جذب نیروی بیشتر، اولین بار در نمایشگاه محصولات الکترونیکی (CES2023) در لاس وگاس شرکت کرد. شرکت کنندگان در این نمایشگاه از نزدیک دیدند که چگونه این شرکت ماشین آلات غول پیکر خود را با فناوری هوش مصنوعی ترکیب کرد. در این نمایشگاه، یک بیل مکانیکی در یکی از کارخانه های کاترپیلار در ایلینوی توانست به وسیله کنترل از راه دور مسافتی به طول 1600 مایلی (2580 کیلومتری) را طی کند.


چاپ