آمریکا اولین توافقنامه هوش مصنوعی را با اروپا امضا کرد

آمریکا برای اولین بار توافقنامه ای را با اتحادیه اروپا در زمینه هوش مصنوعی امضاء کرد.

هوش مصنوعی

بر اساس گزارش رویترز؛ ایالات متحده و اتحادیه اروپا روز جمعه توافقنامه ای را برای تسریع و افزایش استفاده از هوش مصنوعی  در صنایع کشاورزی، مراقبت های بهداشتی، پیش بینی های آب و هوایی، واکنش اضطراری و شبکه برق؛ امضا کردند.

یک مقام ارشد دولت ایالات متحده، مدتی پس از اعلام رسمی این قرار داد آن را اولین توافق جامع هوش مصنوعی بین ایالات متحده و اروپا خواند. این مقام دولتی گفت پیش از این، توافقات ما فقط به حوزه های خاصی مانند افزایش حریم خصوصی محدود شده بود.

مدل‌سازی هوش مصنوعی از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی برای تصمیم‌گیری منطقی استفاده می‌کند بنابراین، می‌تواند برای بهبود سرعت، اهداف عملیات و خدمات دولتی استفاده شود.

این مقام ارشد دولت آمریکا در ادامه افزود: «جادو اینجا در ساخت مدل‌های مشترک است که داده‌ها را در جایی که هست نگه داری کنیم. داده‌های ایالات متحده در ایالات متحده باقی می‌ماند و داده‌های اروپایی در آنجا باقی می‌مانند. اما، ما می‌توانیم مدلی بسازیم که داده‌های اروپایی و ایالات متحده بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند. هر چه داده‌ها بیشتر و متنوع‌تر باشد، مدل هوش مصنوعی بهتر عمل خواهد کرد.
این روش به دولت ها دسترسی بیشتری به مدل های هوش مصنوعی دقیق تر و غنی تر از داده ها می دهد که در نهایت منجر به واکنش های اضطراری کارآمدتر و مدیریت شبکه برق و سایر مزایا می شود."

این مقام مسئول با اشاره به شبکه برق گفت: " ایالات متحده داده هایی را در مورد نحوه استفاده از برق، محل تولید و نحوه متعادل کردن بار شبکه جمع آوری می کند تا تغییرات آب و هوایی نتواند آن را از کار بیاندازد. بسیاری از کشورهای اروپایی نیز دارای داده های مشابهی هستند که آنها از شبکه های خود جمع آوری می کنند. با این توافقنامه، همه این داده‌ها در یک مدل هوش مصنوعی مشترک استفاده می‌شوند که نتایج بهتری را برای مدیران بحران، اپراتورهای شبکه و سایر افرادی که برای بهبود سیستم‌ها به هوش مصنوعی متکی هستند، تولید می‌کند".

این توافقنامه بین کاخ سفید و کمیسیون اروپا، بازوی اجرایی 27 عضو اتحادیه اروپاست. این مقام ارشد دولت گفت در ماه های آینده از دیگر کشورها نیز برای پیوستن به این توافقنامه دعوت خواهد شد.


چاپ