هوش مصنوعی 5 سال آینده 20 درصد مشاغل را در اختیار می گیرد

ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی مانند ربات چت جی پی تی/ChatGPT تا 5 سال دیگر حدود 20 درصد مشاغل را در اختیار خود می گیرند.

chatGPt ربات

با پیشرفت سریع ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی نظیر ChatGPT پیش بینی می شود برخی از مشاغل جایگاه خود را به این ابزارها بدهند.

چت‌بات‌هایی مثل ChatGPT عصر جدیدی در صنعت فناوری آغاز کرده است. این ربات های چت می‌توانند کتاب بنویسند، به عنوان وکیل قضایی در دادگاه کار کنند و یا حتی در امتحانات شرکت کنند. به همین علت موجی از نگرانی‌ در بین مشاغل گوناگون ایجاد شده است. تعدادی از این افراد نگران آینده شغلی هستند و تعدادی هم به فکر تغییر شغل! عده‌ای از متخصصان اعتقاد دارند هوش مصنوعی می‌تواند در آینده ای نزدیک 20 درصد مشاغل را به تسخیر خود درآورند.

بر اساس گزارش dailymail، با عرضه ربات ChatGPT در سال 2022 فناوری هوش مصنوعی یک بار دیگر توانست توجه دنیا را به خود جلب کند. این فناوری می‌تواند به‌سرعت جایگزین مشاغل زیادی شود.


یک متخصص هوش مصنوعی به نام «ریچارد دِور» که رئیس بخش مهندسی اجتماعی شرکت Ultima می باشد گفت: «من معتقدم چت جی پی تی به زودی مشاغل زیادی را به نابودی می کشاند. این ابزار هوش مصنوعی یک فناوری جدید است. این ربات‌ها نیستند که شغل شما را تصاحب می کنند بلکه، انسان‌هایی که از آن ها استفاده می‌کنند، این کار را انجام می دهند.»


وی در ادامه گفت: هوش مصنوعی را نمی توان با رمز ارزهای موجودی مثل بیت کوین، NFT یا لنزهای تماسی چشمی مقایسه کرد. این تغییرات قرار نیست که یک شبه رخ دهد و ربات ها جایگزین افراد شوند. اولین گروهی که از این تغییرات بیشترین آسیب را می خورند، افراد کم تجربه ای هستند که از این ابزار برای استفاده روزمره استفاده می کنند.


هوش مصنوعی برخی مشاغل را زودتر تصاحب می کند!

شرکت هایی وجود دارند که ارائه دهنده خدمات هوش مصنوعی هستند. سرویس هایی مانند Jounce AI که می توانند کار کپی رایتینگ انجام دهند. شرکت DoNotPay هم به تازگی اعلام کرد که قصد دارد از ربات چت جی پی تی به عنوان وکیل در دادگاه استفاده کند.


ریچارد در ادامه صحبت های خود گفت: " این تازه شروع راه است. از جی پی تی می توان استفاده های زیادی کرد. تا امروز متوجه شدیم این ربات می تواند در بخش هایی مثل آموزش تعمیر خودرو تا برنامه نویسی بسیار نقش سازنده ای ایفا کند. با این وجود در حال حاضر جای نگرانی نیست." تنها راه برای جلوگیری از حذف مشاغل، پذیرفتن این فناوری است. این مشاغل باید از هوش مصنوعی برای افزایش مهارت های خود استفاده کنند. مثل کاری که شرکت فین تک Twig انجام داد و از این ابزار در بخش هایی مانند بازاریابی استفاده کرد.

مدیرعامل Twig معتقد است هوش مصنوعی جایگزین مشاغل نمی شود، بلکه افراد را توانمندتر می‌کند تا کار خود را سریع‌تر و مفیدتر انجام دهند.


چاپ