چین رباتی شبیه به ChatGPT می سازد!

شرکت چینی بایدو قصد دارد رباتی شبیه به ChatGPT بسازد.

شرکت بایدو

براساس گزارش دیجیتال ترندز و به نقل از افراد نزدیک به شرکت بایدو؛ این شرکت قصد دارد یک ربات چت مبتنی بر هوش مصنوعی شبیه به ChatGPT راه اندازی کند. با این کار، چین به صورت رسمی پا به میدان رقابتی می گذارد که رهبری آن در دستان آمریکاست.

فردی که خواست نامش فاش نشود، در مورد ای موضوع گفت: " بزرگترین شرکت موتور جستجوی چین قصد دارد در ماه مارس یک برنامه کاربردی به سبک ChatGPT معرفی کند. این شرکت ابتدا می خواهد از این ربات در سرویس های جستجوی اصلی خود استفاده کند. این ابزار در حال حاضر نام مشخصی ندارد اما، به کاربران اجازه می‌دهد تا مطالب مورد نظر خود را به سبک پلتفرم محبوب OpenAI جستجو کنند.

با انتشار این گزارش توسط خبرگزاری بلومبرگ، سهام این شرکت تا 5.8 درصد افزایش یافت که نسبت به چهار هفته اخیر یک رکورد جدیدی محسوب می شود.

بایدو در چند سال گذشته میلیاردها دلار را صرف تحقیق در مورد هوش مصنوعی جهت انتقال از بازاریابی آنلاین به فناوری عمیق تر کرده است. طبق گفته این شخص، سیستم Ernie یکی از مدل یادگیری ماشینی است که در مقیاس بزرگ با استفاده از داده های زیادی آموزش دیده است. این مدل ماشینی پایه و اساس ابزار آینده ChatGPT خواهد بود. سخنگوی بایدو، از هرگونه اظهار نظر درباره این موضوع خودداری کرد.

ChatGPT، ابزار هوش مصنوعی ساخت شرکت OpenAI است که از زمان عرضه عمومی خود توانست در عرض چند روز بیش از یک میلیون کاربر را جذب کند. البته، با راه اندازی این سرویس موجی از نگرانی در بین اولیای دانش آموزان و مدارس ایجاد شده است. شرکت‌های زیادی از جمله شرکت مایکروسافت، میلیاردها دلار برای توسعه برنامه‌های کاربردی شرکت OpenAI سرمایه‌گذاری کرده است. سهام شرکت Buzzfeed Inc در این ماه پس از اعلام برنامه‌های خود برای گنجاندن ChatGPT در محتوای خود حدود دو برابر افزایش پیدا کرد.

اینترنت چین بیشتر تحت سلطه شرکت‌های Baidu،Alibaba Group Holding ،Tencent Holdings Ltd و ByteDance Ltd است. شرکت بایدو با عقب افتادن از رقبای بزرگتر خود در زمینه های تبلیغات موبایل، ویدئو و رسانه های اجتماعی در تلاش است تا این عقب ماندگی را جبران کند. جدا از انجام تحقیقات در زمینه هوش مصنوعی، غول جستجو هم اکنون مشغول توسعه فناوری خودروهای خودران نیز می باشد.


رابین لی، مدیر اجرایی شرکت بایدو از راه اندازی سرویس جدید تا ماه دسامبر خبر داد و گفت: "خیلی خوشحالم فناوری که مشغول توسعه آن هستیم توانسته نظر مردم را به خود جلب کند. اما این کار راحتی نیست." او هشدار داد: "تجاری سازی هوش مصنوعی مولد با تبدیل آن به یک «محصول عمومی» می تواند چالش برانگیز باشد."

سرویسChatGPT توجه کاربران چینی را برانگیخت. افرادی در رسانه های اجتماعی محلی چین اسکرین شات هایی را از مکالمه خود با ربات هوش مصنوعی منتشر کردند. این درحالی است که اینترنت چین توسط دولت به شدت سانسور می شود. مدلی که به شرکت هایی مثل بایدو کمک می کند تا بتواند جایگزین برنامه هایی مانند گوگل، آمازون و فیس بوک شود.

به غیر از Baidu، چندین استارت آپ چینی نیز در حال بررسی هوش مصنوعی مولد هستند و توانستند سرمایه گذارانی مانند Sequoia و Sinovation Ventures را برای طرح های خود جذب کنند.


چاپ