اولین پرواز موفقیت آمیز ماشین پرنده Switchblade

ماشین پرنده Switchblade موفق شد بعد از 14 سال اولین پرواز رسمی خود را با موفقیت به پایان برساند.

خودروی پرنده

براساس گزارش گروه علم و فناوری های فن تک، ماشین پرنده Switchblade یک خودروی لوکس است که توسط شرکت آمریکایی Samson Sky طراحی و ساخته شد. ماشین پرنده Switchblade در واقع یک وسیله نقلیه اسپرت دو نفره با قابلیت پرواز و رانندگی است. این ماشین از نظر فنی یک موتور سیکلت سه چرخ با بال‌های تاشو است که می‌تواند هم در جاده رانندگی کند و هم از بال‌هایش برای برخاست و فرود در باندهای فرودگاه استفاده کند.

Switchblade از یک موتور ترکیبی الکتریکی - هیبریدی استفاده می‌کند و می تواند در زمان رانندگی با حداکثر سرعت 160 مایل در ساعت (257 کیلومتر در ساعت) و در حالت پرواز با سرعت 180 مایل در ساعت (290 کیلومتر در ساعت) تا حداکثر 120 مایل (193 کیلومتر) حرکت کند.

کاربر برای تبدیل وضعیت رانندگی به حالت پرواز، باید بال ها را به سمت بالا تا کند. این کار با استفاده از یک کنترل دستی که در وسیله نقلیه تعبیه شده است، انجام می شود. بعد از آن ماشین می تواند از باند فرودگاه بلند شود و پرواز کند. راننده برای حالت فرود هم کافی است با استفاده از کنترل دستی بال ها را به سمت پایین تا کند. بعد از این مراحل، ماشین می تواند در نزدیکترین باند فرودگاه فرود بیاید. یکی از ویژگی های مهمی که Switchblade را به یک گزینه خرید تبدیل می کند، قیمت آن است. شرکت Samson Sky قیمت این خودروی پرنده را حدود 160.000 دلار اعلام کرده است.

خودروی پرنده موتورسیکلت

پرواز وسیله نقلیه جدید در فرودگاه بین المللی گرانت کانتی در موزس لیک ایالت واشنگتن انجام شد. سام بوسفیلد، مدیرعامل سامسون اسکای و طراح خودروی لوکس پرنده در مورد محصول جدید گفت:" پس از 14 سال طراحی و آزمایش دقیق، اولین پرواز Switchblade توانست به یک نقطه عطف بزرگ برای شرکت و صنعت هوایی تبدیل شود. ما به زودی با حجم زیاد تقاضا مواجه می شویم و برای پاسخگویی به همه آنها باید هزاران Switchblade تولید کنیم."

رابرت موهل، خلبان کهنه کار آموزشی این خودروی اسپرت پرنده را در مراسم افتتاحیه آن هدایت کرد. او در مورد تجربه پرواز خود با وسیله نقلیه جدید می گوید:" خودروی Switchblade عملکرد خوبی در حین پرواز از خود نشان داد. من خوشحالم اولین کسی بودم که توانست آن را به پرواز در بیاورد." او این پرنده را تا ارتفاع 500 فوتی به پرواز در آورد و چند دقیقه در آسمان گشت زنی کرد و دوباره در باند فرودگاه فرود آمد.

بوسفیلد در مورد این رویداد گفت: «امروز موفق شدیم پاداش سال‌ها تلاش و پشتکار خود را ببینیم. یکی از من پرسید که چه احساسی از دیدن پرواز Switchblade داشتید؟ من فکر می کنم لحظه ای را که رویاهای شما به حقیقت می پیوندند، حسی را که من امروز تجربه کردم را بهتر درک می کنید.» تا این لحظه حدود 2300 هزار سفارش خرید Switchblade از 57 کشور جهان در سایت این شرکت به ثبت رسیده است. از لحاظ قانونی، این وسیله نقلیه یک موتور سیکلت است که می تواند پرواز کند.


چاپ