87درصد از نوجوانان آمریکایی گوشی آیفون دارند!

آمارهای جدید نشان می دهد که 87 درصد نوجوانان آمریکایی از گوشی آیفون استفاده می کنند.

آیفون نوجوانان آمریکایی

شرکت pipersandler یکی از شرکت های سرمایه گذاری آمریکایی است که سالانه گزارشی از وضعیت نوجوانان آمریکایی براساس شاخص های فناوری، لباس، سرگرمی و ... منتشر می کند. آخرین نظرسنجی شرکت نشان می دهد که 87 درصد از نوجوانان آمریکایی گوشی های آیفون دارند و 88 درصد هم اعلام کردند که گوشی بعدی که می خواهند خریداری کنند، آیفون خواهد بود. این نظر سنجی در تاریخ های بین 4 تا 27 سپتامبر انجام شد. 36 درصد از پاسخ دهندگان در جنوب، 29 درصد در شرق، 21 درصد در غرب و 14 درصد در شمال زندگی می کردند.

با وجود آنکه سیستم عامل اندرویدی به عنوان اولین سیستم عامل گوشی های هوشمند در جهان شناخته می شود اما، در ایالات متحده برعکس است. حتی نوجوانان آمریکایی هم ترجیح می دهند از گوشی های آیفون استفاده کنند.
معمولا کاربران گوشی های اندروید وقتی در یک چت گروهی شرکت می کنند که کاربران iOS در آنجا حضور دارند، نمی توانند ویژگی های iMessage را ببینند. دیگر پیام های بین آنها رمزگذاری سرتاسری نمی شود، رسیدهای خواندن، نشانگرهای تایپ، تصاویر و ویدیوهای با کیفیت بالا وجود ندارند و بدتر از همه، کاربران اندرویدی با محدودیت ارسال پیام مواجه می شوند.

وقتی کاربران اندروید و iOS در یک چت گروهی حضور دارند، پیام‌های کاربران اندروید در حباب‌های سبز و پیام‌های کاربران iOS در حباب‌های آبی ظاهر می‌شوند. این به این دلیل است که اندروید و iOS از پروتکل‌های پیام‌رسانی متفاوتی استفاده می‌کنند.

برنامه پیام رسان آیفون

اگر یک کاربر iOS به یک چت گروهی که کاربران اندروید در آن حضور دارند بپیوندد، پیام‌های کاربران iOS در حباب‌های سبز ظاهر می‌شوند. این به این دلیل است که iOS پیام‌های متنی کاربران اندروید را به عنوان پیام‌های SMS ارسال می‌کند. پیام‌های SMS از پروتکل پیام‌رسانی متفاوتی نسبت به iMessage استفاده می‌کنند و به همین دلیل در حباب‌های سبز ظاهر می‌شوند. با این حال، نوجوانان آیفون را بیشتر ترجیح می دهند. شاید دلیل دیگر آن، اکوسیستم اپل باشد. نظرسنجی Piper نشان داد که 34٪ از نوجوانان Apple Watch داشتند. تبلت های اولیه یا همان آیپد اولین دستگاه اپل بود که در دسترس بسیاری از این نوجوانان قرار گرفت تا بتوانند از آنها در مدارس استفاده کنند.

نکته جالب اینجاست، تعداد زیادی از این نوجوانان حتی زمانی که استیو جابز برای اولین بار از گوشی های آیفون رونمایی کرد، بدنیا نیامده بودند یا خیلی بچه بودند و قدرت درک چنین فناوری را نداشتند. البته شاید پیدا کردن علت این همه محبوبیت کار سختی نباشد. وقتی یک کودک به سن نوجوانی می رسد پدر ومادر تصمیم می گیرند برای کنترل فرزند خود از گوشی های هوشمند استفاده کنند. آنها معمولا برای این کار به یک شرکت ارائه دهنده سرویس های مخابراتی مراجعه می کنند و یک سیم کارت به همراه یک گوشی ارزان قیمت خریداری می کنند. زمانی که نوجوان به مدرسه می رود متوجه گوشی آیفون همکلاسی می شود که مجهز به برنامه iMessage است و عکس های آن کیفیت بالاتری نسبت به عکس هایی دارد که او با گوشی اندرویدی گرفته است. از آن لحظه به بعد، تنها کلمه ای که پدر و مادر از فرزندشان می شنوند، "آیفون" است.


چاپ