نحوه تماشای سیزدهمین پرتاب ماهواره های استارلینک شرکت اسپیس ایکس

طی چند ساعت آینده، اسپیس ایکس با کمک یکی از موشک های فالکون 9 خود، مجموعه دیگری از ماهواره های Starlink را به مدار پایین زمین پرتاب خواهد کرد. برای اطلاعات بیشتر از زمان دقیق پرتاب تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

starlink

این پرتاب  قرار است از مجموعه پرتاب فضایی 40 (SLC-40) ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا انجام می شود و اسپیس ایکس لحظات پرتاب را به صورت زنده پخش می کند، بنابراین شما می توانید در خانه هم این پرتاب را مشاهده کنید.

نحوه پرتاب ماهواره های استارلینک

بر اساس برنامه ریزی اسپیس ایکس، مجموعه های باقی مانده از ماهواره‌های Starlink قرار است با فواصل منظم با هدف ارائه خدمات جهانی اینترنت، به پایین ترین مدار زمین پرتاب شوند. این شرکت معمولاً بین 50 تا 60 ماهواره را در هر سری پرتاب می کند و موشک مورد استفاده در پرتاب امروز 53 ماهواره را به مدار بسیار پایین زمین منتقل می کند.
SpaceX به خاطر استفاده از تقویت‌کننده‌هایی با قابلیت استفاده مجدد، مشهور است. بنابراین، فالکون 9 در همان مرحله اول از موشک خود جدا می‌شود و یا به زمین باز فرود می آید یا معمولاً توسط یک هواپیمای بدون سرنشین مستقر در اقیانوس اطلس گرفته می شود.

تقویت‌کننده خاصی که در پرتاب فالکون 9 امروز مورد استفاده قرار می گیرد، در 12 ماموریت قبلی نیز از جمله اولین آزمایش خدمه فضاپیمای خدمه اسپیس ایکس دراگون به نام Demo-2 و همچنین ماموریت صورت فلکی رادارسات SXM-7 و 9 ماموریت قبلی Starlink پرواز کرده بود.

نحوه تماشای پرتاب
پرتاب برای ساعت 10:20 صبح به وقت محلی (7:20 صبح به وقت شرقی) یکشنبه 17 ژوئیه برنامه ریزی شده است. اگر آب و هوای نامناسب یا هر مشکل دیگری باعث توقف پرتاب شود، فردا دوشنبه 18 ژوئن در ساعت 10:28 صبح به وقت محلی (7:28 صبح به وقت شرقی) پرتاب خواهد شد.

پوشش خبری این پرتاب از طریق کانال یوتیوب شرکت SpaceX در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. زمان شروع پخش تصاویر حدود 10 دقیقه قبل از پرتاب موشک در ساعت 10 صبح به وقت شرقی (7 صبح PT) آغاز می شود.


چاپ