5 رقیب سرسخت که با سامسونگ گلکسی S24 رقابت می کنند!

اگر در سال 1403 قصد خرید گوشی جدید سامسونگ گلکسی S24 را دارید، دست نگه دارید. گزینه های بهتری هم وجود دارد.

 S24 مدل های مشابه

سامسونگ گلکسی S24 ، نسخه‌ی پایه سری S24 به حساب می آید اما، پردازنده آن همان تراشه اسنپدراگون 8 نسل سوم و حافظه رم آن از نوع 8 گیگابایت است. البته این پردازنده عملکرد و سرعت فوق فوق العاده ای را می تواند در اختیار شما قرار دهد. صفحه نمایش آن هم، از نوع LTPO AMOLED با نرخ تازه سازی حداکثر تا 120 هرتز و روشنایی 2600 نیت است. با وجود آنکه یک نسخه پایه به حساب می آید اما، سازنده این دستگاه را به یک جزیره دوربین سه گانه مجهز کرده است. با این حال گلکسی S24 تنها گزینه‌ی موجود نیست! ما در این‌ مقاله قصد داریم به بررسی گوشی هایی بپردازیم که از نظر امکانات و سخت افزار می توانند جایگزین اس 24 شوند. پس تا انتهای مطلب با های فن تک همراه باشید.

1- سامسونگ گلکسی S24 پلاس

S24 PLUS

اگر به فکر خرید گلکسی S24 هستید توصیه می کنیم، نگاهی هم به گوشی گلکسی S24 پلاس بیاندازید. اول: به این علت که صفحه نمایش آن نسبت به نسخه پایه بزرگتر است. گلکسی S24 معمولی با نمایشگر 6.1 اینچی عرضه می‌شود. معمولا افرادی که به دنبال گوشی جمع و جوری هستند، این دستگاه بهترین انتخاب است. اندازه صفحه نمایش نسخه پلاس 6.7 اینچی است به همین خاطر می تواند محتوای بیشتری را نمایش دهد. نسخه پلاس برای افرادی که قدرت بینایی ضعیف تری دارند گزینه مناسبتری خواهد بود. زیرا، می توانند محتواها را راحت تر تماشا کنند.

دوم: نسخه پلاس ظرفیت باتری بیشتری دارد. طبق نتایج تست بنچمارک S24 plus ، این دستگاه به علت ظرفیت باتری 4900 میلی امپر ساعتی و وجود تراشه انپسدراگون 8 نسل 3 می تواند تا با یک بار شارژ تا دو روز دوام بیاورد.

سوم: سامسونگ در مدل پلاس از رم 12 گیگابایتی استفاده کرده است که نسبت به مدل پایه ظرفیت بیشتری دارد.

چهارم: آخرین ویژگی مربوط به میزان پشتیبانی از فناوری شارژ سیمی سریع تر است. گلکسی اس 24 می تواند از شارژ سمی 25 واتی پشتیبانی کند در صورتی که، مدل پلاس مانند مدل S24 Ultra از فناوری شارژ سیمی سریع 45 واتی پشتیبانی می کند.
بنابراین، پرداخت هزینه بیشتر برای خرید مدل S24 Plus منطقی تر به نظر می رسد. سازنده کره ای نسخه پایه را باقیمت 800 دلار و نسخه پلاس را با قیمت 1000 دلار در بازار برای فروش عرضه می کند.


2- گوگل پیکسل 8

گوگل پیکسل 8A

اگر از طرفداران گوشی های جمع و جور هستید، گوشی گوگل پیکسل 8 می تواند گزینه خوبی برای خرید باشد. از لحاظ اندازه نه تنها فرقی با گلکسی S24 ندارد بلکه، قدرت روشنایی آن هم به 2000 نیت می رسد و نرخ تازه سازی آن هم بین 60 تا 120 هرتز است. میزان حافظه رم آن مانند نسخه پایه گلکسی S24 حدود 8 گیگابایت است و از تراشه نسل سوم اختصاصی گوگل (Tensor G3) تغذیه می کند. مهم ترین ویژگی که باعث برتری آن نسبت به نسخه پایه اس 24 می شود، اندازه و رابط کاربری اندرویدی آن است. 

دوربین: کیفیت عکاسی گوشی پیکسل8 عملکرد فوق العاده ای دارد. با این که دوربین های سه گانه اس 24 را ندارد اما، کیفیت تصاویر آن خیلی بالاست. رنگ ها در تصاویر دوربین گوشی های پرچمدار سامسونگ معمولا پر رنگ تر به نظر می رسند. اما افرادی هم هستند که علاقه دارند عکس ها واقعی تر نمایش داده شوند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، پیکسل8 می تواند یکی از بهترین گزینه های موجود باشد.  یکی از ویژگی های مثبت پرچم دار جدید گوگل، قیمت ارزان تر آن نسبت به S24 است. گوگل این گوشی ها را با قیمت 700 دلار به بازار عرضه کرد.

3- وان پلاس 12

وان پلاس12

گوشی وان پلاس 12 علاوه بر قیمت ارزان تری که در مقایسه با  Galaxy S24 دارد، از نظر اندازه و مشخصات سخت افزاری می تواند با آن رقابت کند.  OnePlus 12 مجهز به صفحه نمایش بزرگتر در ابعاد 6.8 اینچی از نوع LTPO AMOLED است که وضوح تصویر آن را به 1440 x 3168 و تراکم 510 پیکسل در هر اینچ می رساند. نرخ تازه سازی آن تا 120 هرتز و حداکثر روشنایی آن 4500 نیت است. اگر به نمایشگرهای شفاف و روشن علاقه دارید، وان پلاس 12 می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. لبه های صفحه نمایش انحنادار است که باعث بهبود تجربه کاربری می شود. البته اگر به این نوع صفحه نمایش عادت ندارید، اوایل کمی با مشکل مواجه خواهید شد. 

OnePlus 12 هم مانند S24 به پرازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 مجهز است. میزان ظرفیت حافظه رم آن به حداکثر 16 گیگابایت و فضای ذخیره‌سازی آن  حداکثر به 512 گیگابایت می رسد. بیشتر مردم نیازی به رم بالا در تلفن های هوشمند ندارند. 

دوربین ها: وان پلاس 12 به آرایه دوربین سه گانه با یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین تله فوتو پریسکوپ 64 مگاپیکسلی با قدرت زوم اپتیکال 3 برابری و یک دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی مجهز است. اگر بخواهیم کیفیت دوربین این دو گوشی را باهم در یک کفه ترازو قرار دهیم، برد قطعی با وان پلاس 12 است. وان پلاس در این سری از گوشی ها، از حالت Hasselblad برای نمایش بهتر رنگ‌ها استفاده کرده است.

طول عمر باتری: وان پلاس 12 از نظر عمر باتری و شارژدهی بهتر از گلکسی اس 24 عمل می کند. این دستگاه یک باتری بزرگ با ظرفیت5400 میلی آمپر ساعت دارد که بسته به میزان استفاده می تواند حداقل تا دو روز دوام بیاورد. سرعت شارژ بسیار سریع آن 80 واتی با کابل دارد وعلاوه بر آن، می تواند از شارژ بی سیم 50 واتی هم پشتیبانی کند.

4- سامسونگ گلکسی S23

S23

اگر هنوز هم قصد خرید گلکسی s24 را دارید، نگاهی به گوشی گلکسی S23 بیندازید. با خرید آن علاوه بر این که پول زیادی پس انداز می کنید، از امکانات جدیدی نظیر هوش مصنوعی نیز می توانید استفاده کنید. در حقیقت، تفاوت زیادی بین این دو مدل وجود ندارد. 

S24 و S23 از نظر اندازه یکی هستند. تنها فرقی که از نظر ظاهری باهم دارند، لبه های صافی است که در گوشی سامسونگ امسال قاب S24 را با دادن لبه های صاف به آن تغییر داد. اما لبه های S23 انحنادار است.  گلکسی اس 23 از پردازنده قدیمی کوالکام، اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده می کند. این قطعه سیلیکونی سرعت و عملکرد بالایی دارد.

سامسونگ دوربین های S24 را ارتقا نداده است، بنابراین دوربین های S23 مشابه هستند. این بدان معناست که شما همچنان یک دوربین: اس 23 به یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، یک دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی با قدرت زوم اپتیکال 3 برابر و یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض مجهز است. یک دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی هم در قسمت جلو دارد. 

5- سامسونگ گلکسی Z Flip5

Z Flip5

گوشی تاشو گلکسی Z Flip 5 از لحاظ اندازه نسبت به S24 کوچک تر است. به همین علت نگه داری از آن راحت تر به نظر می رسد.  صفحه نمایش بیرونی 3.4 اینچی نسبت به پنل 1.9 اینچی ارتقا یافته است. کاربران می توانند برنامه های مورد نظری که می خواهند در صفحه نمایش اجرا شود را از طریق تنظیمات مشخص کنند. 

صفحه نمایش داخلی آن 6.7 اینچی است که می تواند از نرخ تازه سازی 120 هرتزی و حداکثر روشنایی 1750 نیت پشتیبانی کند. پردازنده آن از نوع اسنپدراگون 8 نسل 2 است. سامسونگ این دستگاه را با رم 8 گیگابایتی به بازار عرضه می کند. یکی از معایبی که نسبت به نسخه پایه گوشی S24 دارد ظرفیت باتری کوچکتر آن است. میزان ظرفیت باتری آن به 3700 میلی آمپر ساعت می رسد و می تواند از فناوری شارژ سیمی 25 واتی و 15 واتی سیمی پشتیبانی کند.


چاپ