سم آلتمن با سه مدیر جدید به هیئت مدیره OpenAI بر می گردد!

سام آلتمن مدیرعامل شرکت OpenAI سازنده چت بات معروف ChatGPT با سه مدیر جدید به هیئت مدیره این شرکت بر می گردد.

آلتمن

معروف ترین شرکت هوش مصنوعی جهان روز جمعه اعلام کرد که سام آلتمن مدیرعامل این شرکت قرار است به همراه سه عضو جدید به هیئت مدیره ملحق شود. تحقیقات شرکت حقوقی WilmerHale در مورد پرونده اخراج آلتمن در نوامبر گذشته با پایان رسیده است. این شرکت قوانین مدیریتی جدید را با هدف جلوگیری از تضاد منافع مشخص کرد. رئیس هیئت مدیره در ادامه گفت که از مدیریت آلتمن با حداکثر آراء پشتیبانی می کند. پس از انتشار خبر اخراج ناگهانی مدیرعامل جوان این شرکت شوک زیادی به کارمندان، سهامداران و مایکروسافت وارد شد. البته این تصمیم فقط چند روز بیشتر دوام نداشت و جریان معکوس شد.

OpenAI روز جمعه با انتشار بیانیه رسمی گفت که آلتمن، سو دزموند-هلمن(مدیر عامل سابق بنیاد بیل و ملیندا گیتس)، نیکول سلیگمن(رئیس سابق سونی و رئیس فعلی انترتینمنت) و فیجی سیمو(مدیرعامل اینستاکارت) را به عنوان اعضای هیئت مدیره جدید منصوب می کند. آلتمن با انتشار پستی در پلتفرم ایکس به اعضای جدید خوش آمد گفت و اضافه کرد: "ما کارهای مهمی در پیش داریم."

این سه عضو جدید به هیئت مدیره فعلی که عبارتند از آدام دی آنجلو(مدیرعامل Quora)، لری سامرز (وزیر خزانه داری سابق ایالات متحده) و رئیس برت تیلور(مدیر عامل سابق Salesforce )، می پیوندند. براساس نتایج تحقیقات اخراج آلتمن مربوط به مسائل مالی، امنیت محصولات یا موضوعات دیگر نبود. به عقیده آنها ، این اتفاق در نتیجه از بین رفتن اعتماد بین اعضای هیئت مدیره قبلی و آلتمن رخ داده است. OpenAI در یک پست وبلاگی گفت:«موسسه WilmerHale طبق تحقیقات متوجه شد هیئت مدیره قبلی فکر می کرد با اخراج او مشکلات موجود در نحوه مدیریت داخلی شرکت را کاهش می دهد اما هیچوقت پیش بینی نمی کرد این تصمیم می تواند تا چه اندازه به شرکت آسیب بزند.» در ادامه این بیانیه آمده است:" ویلمرهیل معتقد است آنها برای انجام این کار مجبور به اخراج او نبودند. "

تضاد منافع OpenAI گفت که در حال اتخاذ دستورالعمل های جدید حاکمیت شرکتی و ایجاد یک خط تماس برای افشاگران است. این استارت‌آپ که مدیرعامل آن سرمایه‌گذار پرکار در شرکت‌های دیگر بوده است، همچنین گفت که در حال تقویت سیاست تضاد منافع خود است.

شرکت خصوصی OpenAIاعلام کرد که برای حل مشکل تضاد منافع اقداماتی را انجام داده است اما، اطلاعاتی در مورد آن منتشر نکرد. شایعاتی مطرح است که این اخراج ناگهانی در نتیجه سوءرفتار احتمالی سام آلتمن بود. اما مدیرعامل و شرکت این شایعه را رد کرده اند. تعدادی هم فکر می کنند این اتفاق نتیجه جاه طلبی های او و خطرات احتمالی فناوری جدیدی است که OpenAI در مرحله توسعه آن قرار دارد. تنها چهار روز بعد از انتشار رسمی حکم اخراج، Altman دوباره به این شرکت بازگشت. همه کارکنان اعضای هیئت مدیره را تهدید کردند که اگر مدیرعامل را برنگردانند آنها شرکت را ترک خواهند کرد. هیئت مدیره قبلی برای بازگشت او با هم اختلاف نظر داشتند و در نهایت تصمیم گرفته بودند تیلور را به عنوان مدیرعامل جدید منصوب کنند. اما این تصمیم راه به جایی نبرد و انها در نهایت مجبور شدند حکم اخراج او را پس بگیرند.


چاپ