اسکلت بیرونی زرهی exsom به سبک بازی Call of Duty ساخته شد!

یک شرکت آلمانی موفق شد اسکلت بیرونی زرهی بسازد که از سربازان و افسران پلیس در برابر هر نوع گلوله ای محافظت می کند.

اسکلت بیرونی زرهی ExoM

شرکت آلمانی Mehler در زمینه ساخت اسکلت های بیرنی با کاربردهای مختلف به یک پیشرو در جهان تبدیل شده است. Mehler در زمینه تولید اسکلت بیرونی به دو طریق فعالیت می‌کند: 1. تولید مواد اولیه 2. تولید اسکلت بیرونی.
در واقع صفر تا 100 اسکلت های بیرونی در خود شرکت انجام می شود. فاز اول: تهیه مواد اولیه ای مانند پارچه های مخصوص، فوم و ورق های کامپوزیت است. در مرحله بعد، آنها با توجه به نوع کاربرد نظامی، صنعتی و پزشکی ساخت اسکلت های بیرونی را به اتمام می رسانند. شرکت Mehler به تازگی از محصول جدید خود اسکلت بیرونی زرهی ExoM رونمایی کرد. این اسکلت در واقع یک اسکلت نظامی است که خاصیت ضد گلوله دارد و مخصوص افسران و نیروهای پلیس ساخته شده است.

اسکلت نظامی ExoM شباهت زیادی به کاراکترهای بازی های ویدئویی معروفی مثل Edge of Tomorrow و Call of Duty Advanced Warfare دارد. به عبارت بهتر، این لباس ها به واقعیت تبدیل شده اند! لباس ضد گلوله ExoM Up-Armoured Exoskeleton با امکاناتی که نسبت به مدل های موجود در بازار دارد، می تواند از جان مجریان قانون و سربازان محافظت بیشتری کند.

لباس زرهی ExoM که با همکاری مشترک شرکت Mehler Protection ، شرکت Mawashi Science & Technology و گان ضد تروریسم و گروگانگیری فرانسه معروف به GIGN ساخته شد، یک لباس رباتی معمولی نیست! این زره نظامی وزن سبکی دارد و کل بدن سربازان را به طور کامل پوشش می دهد. این اسکلت بیرونی علاوه بر محافظت کامل، می تواند تا 70 درصد وزن تجهیزات سربازان را به زمین منتقل ‌کند. به بیان ساده تر، سربازان قادر خواهند بود در زمین های ناهموار بدون کمردرد یا احساس خستگی تجهیزات سنگین را به راحتی در حین عملیات زمینی جابجا کنند.

ExoM یک سپر ضد گلوله دارد که از مواد بالستیک سطح بالا ساخته شده است. این سپر با ارائه سطح حفاظتی VPAM 8، قادر است از جان سربازان در برابر شلیک گلوله‌های پرقدرت اسلحه های کلاشینکف AK-47 و M16 محافظت کند. این ویژگی محدودیت حرکتی برای نیروهای انسانی ایجاد نمی کند. آنها با پوشیدن ExoM می توانند به راحتی با حرکت مفاصل و ستون فقرات از موانع بالا بروند، بخزند و مانور بدهند. این قابلیت منحصر به فرد، 99% سهولت و دامنه حرکت طبیعی بدن را حفظ می‌کند.

با وجود تمام امکانات جذابی که گفته شد، شاید مهم ترین ویژگی ExoM این باشد که بدون نیاز به هیچ منبع انرژی خارجی مانند باتری کار می‌کند. این اسکلت خارجی، به اصطلاح "غیرفعال" است و از حرکات طبیعی بدن شما برای تأمین انرژی مورد نیاز خود استفاده می‌کند. هنوز زمان دقیقی برای استفاده از ExoM در میدان های نبرد اعلام نشده است . فرآیند عملیاتی معمولا به زمان بیشتری نیاز دارد زیرا، دولت‌ها قبل از تأیید رسمی و استفاده از این تجهیزات، باید آن‌ها را به طور کامل آزمایش و ارزیابی ‌کنند.


چاپ