گوشی های آینده اپل از مواد 100% بازیافتی ساخته می شود

مدیرعامل اپل به تازگی در مصاحبه‌ای اعلام کرده، یکی از اهداف دراز مدت اپل این است که نیاز به هیچ منابعی برای تولید نسل آینده محصولات خود نداشته باشد.

آیفون
بر اساس گزارش های فن تک، این شرکت تصمیم دارد گوشی‌های هوشمند نسل آینده خود را از مواد ضایعاتی و بازیافتی تولید کند. کوک مدیرعامل اپل، می‌گوید: «برای شرکت مهم خواهد بود که محصولات خود را سازگار با محیط زیست تولید کند. ما تصمیم داریم با تولید گوشی‌های آینده از مواد بازیافتی و سازگار با محیط زیست، زمین را به مکانی بهتر برای زندگی تبدیل کنیم.»


او در ادامه افزود، اپل می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ کربن را از زنجیره تامین و محصولات مورد استفاده مصرف‌کنندگان خود حذف کند. البته این هدف در بلندمدت محقق خواهد شد و چیزی نیست که به این زودی‌ها بتوان به آن دست پیدا کرد.
اپل پیش از این هم اقدامات مثبت زیادی در جهت حفاظت از محیط زیست انجام داده بود. به دنبال عرضه سال گذشته آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو، این شرکت استفاده از پلاستیک را از بسته بندی محصولات خود حذف کرد و با این اقدام توانست به میزان ۶۰۰ تن در مصرف پلاستیک صرفه جویی کند. این شرکت علاوه بر این از مواد بازیافتی در تولید، ساخت و بسته بندی گوشی‌های آیفون ۱۳ استفاده کرد.


به عنوان نمونه، موتور داخلی این گوشی‌ها از تنگستن ۱۰۰ درصد بازیافت شده تولید می شود که ۹۹ درصد کل تنگستن این دستگاه را تشکیل می‌دهد. لایه سطحی برد اصلی آیفون 13 از تنگستن ۱۰۰ درصد بازیافت شده می باشد و برای کابل‌های دوربین جلو و عقب نیز از طلای ۱۰۰ درصد بازیافتی استفاده کرده است.


چاپ