هرگز نشه فراموش،لامپ اضافه خاموش

به عنوان یک صاحب خانه، قبض برق شما یک هزینه ثابت در بودجه شما خواهد بود. خبر خوب این است که شما این قدرت را دارید که فقط با چند تغییر ساده در سبک زندگی، صورت حساب خود را کاهش دهید.

یکی از آن تغییراتی که می تواند به شما در صرفه جویی در هزینه برق کمک کند ( در حالی که از مزایای اضافی کمک به محیط زیست نیز برخوردار است ) خاموش کردن چراغ های خود در زمانی است که از آنها استفاده نمی کنید.
همراه، های فن تک شوید تا بدانید چرا خاموش کردن چراغ‌هایتان مهم است و چقدر می‌توانید با خاموش کردن چراغ‌هایتان صرفه‌جویی کنید؟
چرا خاموش کردن چراغ ها مهم است؟

gettyimages 1157326018

احتمالاً بارها و بارها اهمیت حفظ انرژی به شما گفته شده است، اما ممکن است تعجب کنید که چرا این امر مهم است.
اولاً، کاهش مصرف انرژی با خاموش کردن چراغ‌ها یک راه عالی برای کاهش ردپای کربن است. تولید برق یکی از بزرگترین منابع انتشار کربن است که به تغییرات آب و هوایی کمک می کند. با خاموش کردن چراغ‌های خود در زمانی که از آنها استفاده نمی‌کنید، می‌توانید سهم خود را در کاهش انتشار کربن و گازهای گلخانه ای و در نتیجه کمک به محیط زیست انجام دهید.
کاهش مصرف انرژی خانه شما نه تنها به محیط زیست کمک می کند ، بلکه به کیف پول شما نیز کمک می کند و هزینه های شما را کم خواهد کرد، خصوصا در حال حاضر که وزارت نیرو جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که مشترکین پرمصرف(بیشتر از الگوی مصرف) 25 درصد افزایش محاسبه تعرفه خواهند داشت. خاموش کردن چراغ ها در مواقعی که به آنها نیاز ندارید می تواند به کاهش قبض برق شما کمک کند. همچنین عمر لامپ های خود را افزایش می دهید که در هزینه شما نیز صرفه جویی می کند.
چقدر می توانید با خاموش کردن چراغ ها صرفه جویی کنید
مقداری که می توانید با خاموش کردن چراغ ها در قبض برق خود صرفه جویی کنید به نوع لامپ بستگی دارد. با استفاده از توان لامپ می توانید پس انداز احتمالی خود را محاسبه کنید.
فرض کنید یک لامپ 40 وات دارید، به این معنی که در یک ساعت، لامپ 0.04 کیلووات ساعت مصرف می کند. سپس، می توانید از قیمت برق خود - که می توانید در آخرین قبض آب و برق خود بیابید - استفاده کنید تا بفهمید برای آن ساعت چقدر پس انداز خواهید کرد. در مورد لامپ 40 وات، اگر نرخ برق 2700 تومان به ازای هر کیلووات ساعت بپردازید، پس انداز شما با خاموش کردن لامپ به مدت یک ساعت 1400 تومان خواهد بود.
شاید دیدن این عدد، این فکر را در ذهنش شما پدیدار کند که ارزش این را ندارد ، چراغ‌های خود را بیشتر خاموش کنید. بالاخره 1400 تومان چه تفاوتی دارد؟
ابتدا به یاد داشته باشید که تخمین مربوط به یک لامپ 40 واتی است. اگر لامپ های با وات بالاتر دارید، با خاموش کردن لامپ اضافی پس انداز بیشتری خواهید داشت. در مرحله بعد، این برآورد از قیمت انرژی 2700تومان در هر کیلووات ساعت استفاده می کند، اما در بسیاری از مناطق، قیمت برق ممکن است بالاتر از این باشد.(قیمت انتخابی تنها مثالی برای موضوع است.)
. شما احتمالاً لامپ‌های زیادی در خانه خود دارید و به مراتب بیشتر از یک ساعت در ماه از روشنایی آنها استفاده می کنید بنابراین هنگامی که جهت صرفه جویی، خاموش کردن همه لامپ های خود را برای ساعت های بیشتر در ماه محاسبه می کنید، پس انداز شما به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.
خاموش کردن چراغ های خود در زمانی که از آنها استفاده نمی کنید یکی از اساسی ترین اقداماتی است که می توانید برای کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی در هزینه قبض برق خود انجام دهید. فقط به یاد داشته باشید که حتی یک تغییر کوچک نیز می تواند باعث صرفه جویی در مصرف انرژی شود و همچنین به کاهش ردپای کربن شما کمک کند.


تنها کافی ست یک قدم برای اصلاح مصرف انرژی برداریم تا به محیط زیست خود نیز کمک کنیم.

های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید

 


چاپ