فناوری های پیشرفته پاناسونیک در بازی های المپیک 2024 پاریس!

شرکت ژاپنی پاناسونیک قصد دارد از فناوری های پیشرفته تصویری برای پشتیبانی از مراسم المپیک 2024 استفاده کند.

المپیک2024 پاناسونیک

شرکت پاناسونیک سالهاست که تجهیزات صوتی و تصویری مراسم المپیک و پارالمپیک 2024 را تامین می کند. این شرکت بنیانگذار برنامه (TOP) المپیک است و همکاری نزدیکی با کمیته بین‌المللی المپیک (IOC)، کمیته برگزارکننده بازی‌های المپیک پاریس و خدمات پخش المپیک (OBS) دارد. این شرکت تصمیم دارد از فناوری های جدید برای حل چالش کمبود نیروی انسانی در صنعت بصری استفاده کند. با استفاد از این روش ها برگزار کنندگان مراسم المپیک می توانند تجهیزات صوتی و تصویری را به بهترین صورت مدیریت کنند.


فناوری های جدید در المپیک 2024

در حال حاضر پاناسونیک با دو مشکل بزرگ برای پوشش بازی های المپیک مواجه است:

کمبود نیروی انسانی: پلتفرم IT/IP پاناسونیک به نام " KAIROS " نقشی کلیدی در انتقال محتوای ویدیویی به نمایشگرهای LED مستقر در محل های برگزاری مسابقات المپیک پاریس ایفا می‌کند. این پلتفرم امکانات زیادی دارد که عبارتند از:

کارایی:

• ارسال محتوا به چندین مکان: پلتفرم KAIROS می‌تواند محتوای ویدیویی را به طور همزمان به نمایشگرهای LED حداکثر سه مکان ورزشی ارسال کند. این امر با استفاده از یک هسته‌ی مرکزیِ کایروس انجام می‌شود که به جای نیاز به سیستم‌های مجزا برای هر مکان، فرآیند را ساده‌تر و کارآمدتر می‌کند.
• کاهش پیچیدگی: با استفاده از KAIROS ، اپراتورها می‌توانند به جای مدیریت جداگانه‌ی هر نمایشگر، روی کل سیستم نظارت داشته باشند. این کار تا حد زیادی ترافیک کاری و پیچیدگی عملیات را کاهش می‌دهد.

انعطاف‌پذیری:

• پشتیبانی از فرمت‌های مختلف: KAIROS از فرمت های ویدئویی زیادی پشتیبانی می‌کند پس، می‌تواند محتوای مختلف را از منابع گوناگون دریافت و به نمایش بگذارد.
• قابلیت تنظیم محتوا: اپراتورها می‌توانند به طور زنده محتوای ویدیویی را ویرایش و تنظیم کنند تا متناسب با نیازهای مکانی و زمانی رویداد باشد.

نیازهای پیچیده‌ی بصری : دوربین‌های کنترل از راه دور در ۲۹ اتاق مطبوعاتی نصب خواهند شد. با ادغام واحد ترجمه همزمان در مرکز مطبوعات اصلی (MPC)، می‌توان خدمات ترجمه از راه دور ارائه داد. بنابراین، دیگر نیازی به اعزام خبرنگاران بیشتر به محل برگزاری نیست. روش های نوآورانه Panasonic به همین جا ختم نمی شود.

المپیک 2024 پروژکتور پاناسونیک

این شرکت در بازی های 2024 پاریس با نصب 130 پروژکتور لیزری به رکورد تازه ای در نصب پروژکتور در دنیا دست پیدا خواهد کرد. این بزرگترین تعداد پروژکتوری است که در طول تاریخ رویدادهای ورزشی تا به امروز تصب می شود. پروژکتورهای نسل جدید پاناسونیک کوچکترین و سبکترین پروژکتورجهان به حساب می آید. بدنه این دستگاه ها حدود 40 درصد کوچکتر از دستگاه های موجود در بازار است.
با استفاده از فناوری های جدید به نیروی کار کمتری در بخش های مختلفی مانند حمل و نقل یا انبارداری نیاز خواهد بود. علاوه برآن، انتشار گازهای گلخانه ای مانند کربن را تا حد زیادی کاهش می دهد.

المپیک 2024 پاناسونیک

در کنار تکنولوژی های جدید، این شرکت به تازگی از یک سرویس مدیریت از راه دور هم بهره برداری کرده است. این سرویس به اپراتورها امکان می‌دهد تا سیستم‌های بزرگ چند پروژکتوری را از طریق فضای ابری مدیریت و مانیتور کنند. با کمک این سرویس، اگر تصویری بر اثر جابجایی یا لرزش دچار مشکل شود بدون نیاز به حضور فیزیکی، این مشکل برطرف خواهد شد.

هدف اصلی Panasonic از ارائه این فناوری های جدید، برگزاری یک المپیک پایدار در سال 2024 اعلام شد. این شرکت از بازی‌های ۱۹۹۲ بارسلونا، نقشی مهمی در برگزاری موفق این مسابقات داشته است. این شرکت در اکتبر ۲۰۱۴، عنوان شریک جهانی پارالمپیک را از کمیته‌ی بین‌المللی پارالمپیک دریافت کرد تا سهمی در برقراری صلح و توسعه در جامعه‌ی جهانی و ارتقای ورزش پارالمپیک داشته باشد.


چاپ