ساخت قطار سریع السیر با سرعت تقریبی 330 کیلومتر در ساعت!!

این قطار سریع السیر قرار است خطوط ریلی دالاس و هوستون را به عنوان دو تا از بزرگترین شهرهای آمریکا تحت پوشش قرار دهد.

قطار سریع السیر

طبق گزارش گروه علم و فناوری های فن تک؛ این قطار سریع السیر می تواند با سرعت 205 مایل در ساعت(حدود 330 کیلومتر در ساعت) مدت زمان سفر بین شهرهای دالاس و هوستون را به 90 دقیقه کاهش دهد.

شرکت آمتراک به همراه شرکای تگزاسی خود با انتشار یک بیانیه مشترک اعلام کردند در حال بررسی شرایط احداث یک خط حمل و نقل ریلی پرسرعت بین این دو شهر هستند. آنها قصد دارند با انجام این پروژه جاه طلبانه دو تا از بزرگترین مناطق شهری ایالات متحده را از طریق یک مسیر 240 مایلی بهم متصل کنند. اندی بایفورد، معاون ارشد برنامه‌های توسعه راه‌آهن پرسرعت شرکت آمتراک، می‌گوید:« ما معتقدیم که بسیاری از بزرگ‌ترین مناطق شهری کشور مانند هیوستون و دالاس، سزاوار خدمات ریلی پرسرعت هستند. مایه افتخار ماست که بتوانیم تجربه خود را برای ارزیابی این پروژه با تگزاس مرکزی به اشتراک بگذاریم، تا این ایالت بتواند نیازهای حمل و نقل خود را به طور کامل برآورده کند.»

شرکت آمتراک، یکی از بزرگترین ارائه دهنده خدمات ریلی در آمریکا به همراه شرکت حمل و نقل ریلی تگزاس مرکزی برای پیاده سازی این پروژه جاه طلبانه از دولت فدرال درخواست بودجه کردند. خط راه آهن پرسرعت پیشنهادی، از فناوری شینکانسن ژاپن با الهام گرفته شده است و می تواند علاوه بر یک تجربه سفر پرسرعت و مطمئن، مزایای زیست محیطی زیادی هم با خود به دنبال داشته باشد.

خطوط ریلی پرسرعت می‌تواند تا حد زیادی در زمان صرفه جویی کند و مردم را تشویق کند از قطار برای سفرهای خود استفاده کنند. علاوه بر آن، پیش بینی می شود سالیانه بیش از 100000 تن از انتشار گازهای گلخانه ای جلوگیری کند و با حذف 12500 خودرو در روز باعث صرفه جویی 65 میلیون گالن سوخت فسیلی شود. نسل بعدی خطوط ریلی هزاران فرصت شغلی در بخش های زیرساخت و نگهداری یا تعمیر ایجاد می کند که از نظر اقتصادی به نفع منطقه خواهد بود. اریک ال. جانسون، شهردار دالاس گفت: «دالاس موتور از لحاظ وسعت، چهارمین منطقه شهری در آمریکاست. روش های مبتکرانه ای مانند این می تواند دالاس را به سوی آینده ای بهتر سوق دهد.»

موانع

خطوط ریلی پرسرعت، ما را به آینده راه آهن امیدوار می کند. اما برای انجام آن موانعی هم وجود دارد. یکی از این موانع، مسئله مالیات و تغییرات بخش مدیریت است. با وجود، تمام مخالفت ها تاثیر اقتصادی این طرح بر منطقه غیرقابل انکار است.

پروژه راه آهن دالاس-هوستون تنها خطوط پرسرعت در ایالات متحده نیست. بر اساس گزارش‌های کوارتز، طرحی مشابه آن در ایالت کالیفرنیا برای اتصال شهرهای لس‌آنجلس و سانفرانسیسکو با کسری بودجه 88 تا 128 میلیارد دلار مواجه شده است.

همکاری بین Amtrak و Texas Central نشان دهنده یک گام مهم در جهت تغییر شکل حمل و نقل در تگزاس و ایالات متحده است. با پشتوانه تخصص Amtrak و رویکرد نوآورانه تگزاس سنترال، چشم انداز پروژه راه آهن سریع السیر دالاس-هوستون روشن تر از همیشه به نظر می رسد.


چاپ