کانسپت مفهومی ایرباس از ایستگاه فضایی Loop!

ایستگاه فضایی loop قرار است تا سال 2030 آماده بهره برداری شود.

ایستگاه مداری loop

براساس گزارش وب سایت رسمی ایرباس؛ ایستگاه مداری Loop در سه طبقه طراحی شده است و می توان از آن به عنوان یک زیستگاه فضایی استفاده کرد. ناسا قصد دارد طرح ماژول مداری Airbus LOOP را به عنوان جایگزین ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) مورد بررسی قرار دهد. این پروژه تجاری یا دولتی می تواند بخشی از زیرساخت ISS به حساب بیاید. در هر صورت LOOP به گونه ای طراحی شده است تا با نسل بعدی موشک های فوق سنگین تطبیق داشته باشد. زیرا، ناسا احتمالا ماژول های ایستگاه فضایی را با موشک های فوق سنگین به مدار زمین پرتاب خواهد کرد.

این ایستگاه فضایی از سه قسمت تشکیل شده است: محل سکونت فضانوردان، بخش تحقیقات علمی و سانتریفیوژها. سانتریفیوژها برای ساکنان ایستگاه گرانش مصنوعی ایجاد می کند تا از این طریق، آثار منفی ناشی از بی وزنی را در بدن آن ها کاهش دهد. ماژول مداری لوپ برای اسکان چهار فضانورد در نظر گرفته شده است اما، می تواند به صورت موقت هشت فضانورد را به صورت همزمان در خود جای دهد. فضانوردان در صورت نیاز، می توانند ماژول های لوپ را با هم ادغام کنند.

طبقات ایستگاه از طریق یک "تونل" در مرکز به هم متصل می شوند که توسط ساختار گلخانه ای در مرکز ماژول ها احاطه شده است. ایرباس در مورد ماژول حلقه ای گفت:« امکان جداسازی طبقات مختلف یک مفهوم داخلی امن را ایجاد می‌کند.» ناسا قصد دارد ایستگاه فضایی ISS فعلی را تا سال 2030 از مدار زمین خارج کند و به دنبال جایگزین مناسب برای آن می گردد. ایستگاه فضایی لوپ می تواند گزینه مناسبی باشد. Airbus اعلام کرد می تواند ماژول حلقه ای جدید را تا قبل از زمان تعیین شده، آماده بهره برداری کند.


چاپ