نگاهی به بزرگ ترین خط تولید باتری های مگاپک تسلا

در این مقاله قصد داریم نگاهی به بزرگ ترین خط تولید باتری های مگاپک شرکت خودروسازی تسلا بیاندازیم.

تسلا مگاپک

کارخانه مگا یکی از بزرگ ترین کارخانه های سازنده باتری های لیتیومی در آمریکای شمالی است. البته، در این سایت اثری از خودروهای تسلا نمی بینید. این کارخانه قادر است سالیانه 10000 واحد مگاپک معادل 40گیگاوات ساعت انرژی پاک تولید می کند. مگا در شهر لاتروپ واقع در ایالت کالیفرنیا قرار دارد.

مگاپک چیست

مگاپک، در اصل به باتری‌های لیتیوم یونی قابل شارژ گفته می شود که برای استفاده در نیروگاه های برق و شبکه های بزرگ الکتریکی طراحی شده است. هر کدام از این کانتینرها در واقع به اندازه یک کانتینر ISO است که شرکت ها از آن برای ارسال کالاهای حساس استفاده می کنند. مگاپک می تواند تا 3 مگاوات ساعت در هر واحد انرژی ذخیره کند یعنی حدود 14 برابر یک پاوربانک بزرگ با قدرت 210 کیلووات در ساعت.

تسلا در سیستم ذخیره انرژی Megapack از سلول‌های فسفات آهن لیتیوم استفاده کرده است تا بتواند خطر آتش سوزی را به حداقل برساند. از مزایای آن نسبت به محصولات قبلی، سرعت عمل بالاتر و اندازه کوچک تر است که همین ویژگی ها به تنهایی می تواند صنعت برق را دگرگون کند. علاوه بر همه موارد بالا، این باتری ها می توانند مستقیم به سلول های خورشیدی متصل شوند.

ایلان ماسک هم در حال حاضر مشغول جذب نیرو برای این کارخانه است. این نیروها بیشتر در بخش‌های تولیدی کنار ربات‌های صنعتی غول پیکر مشغول به کار خواهند شد.

تسلا در این مورد گفت: "برای موفقیت در این ماموریت، باید همیشه برای بهتر شدن تلاش کنیم. در این راه باید از یک اصول اولیه شروع کرد، خلاف کاری که دیگران قبلا انجام داده اند عمل کنیم و اهداف بزرگ خود را عملی کنیم. ما باید آینده بازار باتری های الکتریکی را به عنوان بزرگ ترین کارخانه خودروسازی برقی جهان بازبینی کنیم."


چاپ