پرواز موفقیت آمیز هلی کوپتر خودران بلک هاوک

اولین پرواز هلی کوپتر خودران بلک هاوک لاکهید مارتین، بدون حضور فیزیکی خلبانان با موفقیت انجام شد.

هلی کوپتر خودران بلک هاوک
طبق گزارش های فن تک، دارپا (سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی ایالات متحده) مدتی است که سخت مشغول طراحی و راه اندازی دوباره هواپیمای دریایی لیبرتی لیفتر است تا بتواند از آن برای حمل محموله های بزرگ استفاده کند. شرکت لاکهید مارتین نیز، در حال آزمایش جدیدیترین تکنولوژی حال حاضر بر روی تجهیزات نظامی خود است. یکی از این تجهیزات نظامی جدید، هلی کوپتر خودران بلک هاوک می باشد. هلیکوپتر خودران بلک هاوک، با قابلیت پرواز بدون حضور خلبان واقعی طراحی شده است. این ویژگی، با فناوری ALIAS (سیستم اتوماسیون کابین خلبان کار هواپیما) پیاده سازی شده است. بلک هاوک خودران، به تازگی توانست در یک ماموریت 30 دقیقه ای، توانایی خود را در سازگاری با محیط های مختلف ماموریت، به نمایش بگذارد.


با استفاده از ALIAS، بلک هاوک می‌تواند با سرعت و ارتفاع معمولی در اماکن شهری شبیه‌سازی شده حرکت کند و حتی از برخورد با ماکت ساختمان‌های طراحی شده در حین پرواز اجتناب کند. حسگر شبیه‌سازی موجود روی برد، مختصات واقعی موانع را به صورت بلادرنگ به هلی کوپتر اطلاع می دهد و آن را قادر می‌سازد تا قبل از انجام فرود کامل، یک سری چرخش‌های پدال، مانورها را به‌طور خودکار انجام دهد.


این قابلیت به خلبانان این امکان را می‌دهد که، در هر نقطه از ماموریت خود با چرخاندن واقعی سوئیچ بین حالت‌های خودمختاری و خلبانی به عقب و جلو حرکت کنند. این خصوصیت از عملیات پرواز خودگردان در طول ماموریت هایی که به دلیل وقوع انفجار، دید کافی برای خلبان وجود ندارد پشتیبانی می کند. بنجامین ویلیامسون، خلبان آزمایشی اصلی رویداد فورت کمبل، گفت: مهم‌تر از همه، ALIAS می‌تواند به طور خودکار موقعیت‌های خطرناکی را که منجر به تصادف می‌شود شناسایی و از آن‌ها جلوگیری کند و در نتیجه جان انسان‌ها را نجات دهد.


چاپ