اولین دوچرخه پرنده جهان در ایالات متحده عرضه شد

روز پنج شنبه 15 سپتامبر، یک شرکت ژاپنی در نمایشگاه خودروی دیترویت سال 2022 ایالات متحده از اولین دوچرخه های پرنده در جهان رو نمایی کرد.

تصویر اولین دوچرخه پرنده

طبق گزارش های فن تک و به نقل از خبرگزاری رویترز، هاوربایک XTURISMO توسط استارتاپ ژاپنی AERWINS Technologies ساخته شده است و قادر خواهد بود با سرعت 62 مایل در ساعت (100 کیلومتر در ساعت) به مدت 40 دقیقه پرواز کند.
در نگاه اول، جلوه ظاهری این هاور بایک ما را به یاد دوچرخه های سرعتی در فیلم «جنگ ستارگان» می اندازد. تاد شوت، رئیس نمایشگاه خودرو پس از تست دوچرخه پرنده یا شاید یک شناور هوایی گفت: «احساس می‌کنم به معنای واقعی کلمه 15 ساله هستم و به تازگی از «جنگ ستارگان» آمدم و سوار دوچرخه آن‌ها شدم. برای من یک تجربه عالی بود! البته، برای شما کمی دلشوره و اضطراب آور است، اما برای من هیجان انگیز بود. من به معنای واقعی کلمه احساس می کردم که الان تبدیل به یک بچه کوچک شده ام.»

دوچرخه پرنده

هم اکنون هاوربایک در ژاپن برای فروش به بازار عرضه شده است. شوهی کوماتسو، موسس و مدیر عامل AERWINS، گفت که " ما در حال برنامه ریزی برای فروش نسخه های کوچکتر آن در ایالات متحده تا سال 2023 هستیم."

قیمت آن نیز مانند خود دوچرخ، کهکشانی است و معادل 777000 دلار می باشد. اگرچه کوماتسو گفت که شرکت امیدوار است تا سال 2025 هزینه مدل های کوچکتر و الکتریکی آن را به 50000 دلار کاهش دهد.
در اوایل این ماه، شرکت AERWINS اعلام کرد که به دنبال ادغام با یک شرکت دیگر در فهرست بورس و اوراق بهادار ایالات متحده می باشد که می تواند ارزش شرکت را به 600 میلیون دلار برساند.


چاپ