حرکت قطار با نیروی جاذبه


انرژی گرانشی انرژی الکتریکی را به انرژی الکتریسیته تبدیل می کند. می دانید که بالاخره استرالیا در حال تغییر است، هم اکنون یک شرکت معدنی که توسط دومین فرد ثروتمند کشور استرالیا، دکتر اندرو "تویگی" فارست اداره می شود، یک تجارت هیدروژن سبز و انرژی های تجدید پذیر نیز افتتاح می کند. هنگامی که آنها گروهی از مهندسان خوش فکر را جمع می کنند، آن وقت است که همه چیز واقعاً جالب می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

Picture2 min 1

این هفته اعلام شد که شرکت استرالیایی FFI(بازوی سبز گروه)، شرکت بریتانیایی Williams Advanced Engineering (WAE) را خریداری کرد. به مناسبت این خرید، WAE و Fortescue توسعه اولین "قطار بی نهایت" با آلایندگی صفر را در جهان اعلام کردند.


ویژگی قطار بی نهایت

قطار بی نهایت روی محور نوآوری باتری ساخته می شود. پروژه Infinity Train از انرژی گرانشی برای شارژ کامل سیستم های باتری-الکتریکی خود بدون نیاز به شارژ اضافی برای بارگیری مجدد در هنگام سفر برگشت استفاده می کند.
به معنای دیگر، قطار باتری را با استفاده از گرانش حتی زمانی که سنگ آهن سنگینی را حمل می کند شارژ می نماید و سپس می تواند بدون نیاز به شارژ دستی به مبدا بازگردد.

Picture1 min 1

 انرژی گرانشی در عمل


انرژی گرانشی مهار شده را به عنوان منبع انرژی پاک برای مصرف استفاده می کنند. به عنوان مثال، انرژی آبی انرژی تولید شده توسط نیروی آب در حال از بین رفتن است، مانند آب موجود در مخزن پشت سد. هنگامی که سد باز می شود و آب از طریق آن از روی زمین می گذرد، انرژی حاصل از نیروی ایجاد شده قابل دسترسی است و برای تامین انرژی زیرساخت ها و خانه های اطراف استفاده می شود. ما همچنین این موضوع را به میزان کمتری در ترمز های احیا کننده در خودروهای الکتریکی مشاهده می کنیم، جایی که اصطکاک ایجاد شده در کاهش سرعت خودرو باعث شارژ مجدد باتری می شود.
به طور مشابه، سیستم درایو زنجیره‌ای با موتور ثابت ARES GravityLine، برق را از انرژی های تجدید پذیر و شبکه می‌گیرد تا واگن‌های انبوه (واگن‌های ریلی) را در مقابل نیروی گرانش به سمت بالا هدایت کند و انرژی الکتریکی را به‌ بهترین صورت به انرژی مکانیکی بالقوه جرمی که به ارتفاع بالاتر منتقل می‌شود، تبدیل می کند. هنگامی که شبکه به برق نیاز دارد، این فرآیند معکوس می شود. خودروهای انبوه با مو تورهای الکتریکی که به عنوان ژنراتور عمل می کنند، به سمت پایین حرکت می کنند و انرژی مکانیکی بالقوه را به الکتریسیته تبدیل می کنند.
عقب ماندن استرالیای واقعی از انرژی
برای کشورهایی مانند استرالیا، جایی که حمل و نقل ریلی یک شکل رایج حمل و نقل است، نوآوری در این فضا چیز بزرگی است. این فناوری می تواند هزینه های عملیاتی، از جمله هزینه گازوئیل را کاهش دهد و انتشار کربن سیستم ریلی را حذف کند.
قطار بی نهایت نیز یک نوآوری مهم است، با توجه به اینکه گزارش توسعه پایدار سازمان ملل در سال 2021 استرالیا را در انتهای فهرست 193 کشوری در زمینه مبارزه با تغییرات آب و هوایی قرار داده است. استرالیا در این زمینه نیاز به کمک همه گروه ها دارد.


چاپ