مواد تغییر فاز دهنده،اثر کرکر شبکه را تنظیم می کنند

پدیده ی کاملاً حذف شده ی پس پراکندگی { یک تکنیک تحلیلی است که در علم مواد استفاده می‌شود }در یک کره ی مغناطیسی فرضی را اثر کرکر می نامند.

برای اینکه اثر کرکر رخ دهد، ذرات باید دارای قطبش پذیری الکتریکی و مغناطیسی با قدرت یکسان باشند

این پدیده در نانوفوتونیک و متااپتیک تعمیم داده شده است{ بواسطه آن ویژگی‌های مشترک نمونه‌های خاص، به صورت مفاهیم یا بیانیه‌های همگانی فرمول‌بندی می‌شوند} و اخیراً برای عملکردهایی مانند مدیریت پراکندگی و انتقال، بازتاب یا جذب کامل به کار گرفته شده است.

ED SLR

هنگامی که GST از فاز آمورف به فاز کریستالی تغییر می‌کند، انتقال از ED-SLR به اثر کرکر شبکه رخ می‌دهد که منجر به تغییر از بازتاب زیاد به انتقال بالا می‌شود

یکی از جالب ترین تعمیم ها{ از تعمیم برای ارجاع به فرایند تعیین اجزای یک کل می‌توان استفاده کرد }، اثر کرکر شبکه ای در ساختارهای تناوبی یا همان جدول تناوبی عنصرهای شیمیای{ جدولی عنصرهای شیمیایی بر پایه عدد اتمی، آرایش الکترونی و ویژگی‌های شیمیایی آن‌ها است} است. با تغییر یکی از دوره‌های آرایه، رزونانس{ یا تشدید عبارت است از پدیده افزایش دامنه، زمانیکه فرکانس یک نیروی متناوب اِعمالی (یا یک مولفه فوریه آن) به یک سیستم مساوی یا نزدیک به فرکانس طبیعی آن سیستم باشد} شبکه سطح دوقطبی الکتریکی ED-SLRآرایه و رزونانس دوقطبی مغناطیسی MDRنانوذرات منفرد می‌توانند از نظر طیفی همپوشانی داشته باشند که در کل، منجر به سرکوب شدید بازتاب یا پراکندگی به سمت عقب از آرایه می‌شود.
یک گروه تحقیقاتی به سرپرستی دکتر لی گوانگیوان از مؤسسه فناوری پیشرفته شنژن SIATآکادمی علوم چین، با معرفی یک متاسطح متشکل از نانومیله‌های ژرمانیوم-آنتیموان-تلوریم GeSbTe یا GSTبه تنظیم فعال اثر کرکر شبکه پی بردند. .
GST یک ماده تغییر فاز معمولی است که می‌تواند بین فازهای آمورف{ جامدی است که در آن اجزای تشکیل‌دهنده (اتم‌ها/مولکول‌ها) برخلاف مواد بلورین نظم بلندبرد نداشته و فقط نظم کوتاه‌برد دارند.} و بلوری با ویژگی‌های منحصربه‌فرد، به ویژه ویژگی‌های سوئیچینگ غیرفرار، سریع و برگشت‌پذیر، سوئیچ شود.
در این مطالعه، محققان انتقال از ED-SLR به اثر کرکر شبکه ای را با تغییر کسر کریستالی GST دریافتند. از آنجایی که ED-SLR و اثر کرکر شبکه با همبستگی انعکاس نزدیک و بازتاب سرکوب شده مطابقت دارند، این انتقال منجر به تنظیم چندسطحی بازتاب، انتقال و جذب با عمق مدولاسیون { به منظور افزایش برد سیگنال و بهره‌وری انتقال و استفاده بهتر از پهنای باند کانال صورت می‌گیرد. }بالای 86 درصد می‌شود.
علاوه بر این، تیم محققین از جابجایی‌های قرمز MDR { مقاومت یا رزیستور نام یکی از قطعات الکترونیکی دوپایه و کنش‌پذیر (مصرف‌کنندهٔ انرژی) است که به عنوان یکی از اجزای منفرد مدارهای الکترونیکی، مقاومت الکتریکی مورد نیاز را ایجاد و اعمال می‌کند. }نیز استفاده کردند و به تنظیم باند پهن و چندسطحی انتقال با عمق مدولاسیون 87 درصد در محدوده پهنای باند 588 نانومتر دست یافتند.
دکتر لی گفت: "متاسطح پیشنهادی GST که دارای انتقال غیرفرار، سریع و برگشت پذیر از ED-SLR به اثر شبکه ای کرکر است، کاربردهای جالبی در پراکندگی جهتی و قابل تنظیم مجدد، مدولاسیون{(به فارسی: پیمانه‌بندی کردن، سازمان‌دهی)در مدولاسیون، سیگنال فرکانس بالا (حامل) بر اساس سیگنال پیام تغییر داده می‌شود. سیگنال حامل خواص مختلفی دارد که می‌تواند بر اساس سیگنال پیام تغییر داده شوند و از این رو انواع مختلفی از مدولاسیون پدید می‌آید.} تمام نوری و سوئیچینگ خواهد داشت."


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ