سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال املاک مجازی را خریداری می کنند

املاک مجازی متاورس، معادل 6090 فوت مربع زمین، بزرگترین خرید متاورس تا به امروز بوده است

با یک اثر هنری 69 میلیون دلاری که از نظر فیزیکی وجود ندارد، چه می کنید؟
این سوالی است که سرمایه گذار سنگاپوری که خود را متاکوان می نامد، ماه گذشته با خرید اثر هنری دیجیتال هنرمند آمریکایی بیپل در کریستیز، تیتر خبرها شد. این یک توکن غیر قابل تعویض (NFT) است – نوع جدیدی از دارایی مجازی که وضعیت مالکیت و اعتبار آن توسط بلاک چین تأیید شده است. NFT ها در سال 2021 با افزایش سرسام آور قیمت ها محبوبیت زیادی پیدا کردند. Metakovan، با نام واقعی Vignesh Sundaresan، قصد دارد این اثر هنری را در چهار محیط دنیای مجازی به نمایش بگذارد. او در حال کار با معماران برای طراحی مجموعه های گالری است که عموم می توانند از طریق مرورگرهای وب یا فناوری واقعیت مجازی وارد شوند.
اما هنر تنها بخشی از اقتصاد جدید جهان‌های مجازی مبتنی بر بلاک چین است که در آن زمین، ساختمان‌ها، آواتارها و حتی نام‌ها را می‌توان به‌عنوان NFT خریداری و فروخت که اغلب صدها هزار دلار به دست می‌آید. در این محیط‌ها که به آن متاورز گفته می‌شود، افراد می‌توانند با دوستانشان پرسه بزنند، از ساختمان‌های مجازی دیدن کنند و در رویدادهای مجازی شرکت کنند.
برنامه های متاکوان یک تعهد بلندپروازانه است، اما او می گوید که بزرگترین سرمایه گذار NFT در جهان است. طبق NonFungible.com، سایتی که داده‌های تاریخچه فروش را از بازارهای NFT جمع‌آوری می‌کند، مجموعه NFT و سایر دارایی‌های رمزنگاری او، ۱۸۹ میلیون دلار ارزش دارد.
آتاری (ATAR.PA) سازنده بازی‌های ویدیویی به رویترز گفت که یکی از بزرگترین نام‌هایی که به این حزب می‌پیوندد، قصد دارد دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین خود را راه‌اندازی کند و به زودی جزئیات را اعلام خواهد کرد.
فردریک چسنیس، رئیس بخش بلاک چین آتاری و مدیر عامل سابق این شرکت، گفت: محیط های آنلاین بدون توجه به نوسانات قیمت بیت کوین، "بسیار بسیار بزرگ" خواهند بود. او افزود که املاک NFT می تواند روزی میلیون ها دلار به دست آورد.
با این حال، سرمایه‌گذاران هشدار می‌دهند که در حالی که پول کلانی به سمت NFT ها سرازیر می‌شود، بازار می‌تواند نشان دهنده حباب قیمتی باشد و در صورت از بین رفتن هیاهو، خطر زیان‌های عمده را در پی خواهد داشت. همچنین در بازاری که بسیاری از شرکت‌کنندگان با نام مستعار در آن فعالیت می‌کنند، فرصت‌های مهمی برای کلاهبرداران وجود دارد.
دیوانگی NFT علاقه به محیط های آنلاین مبتنی بر بلاک چین را افزایش داده است. شناخته شده ترین آنها پلتفرم های Decentraland، Cryptovoxels، Somnium Space و The Sandbox هستند، جایی که قیمت املاک مجازی به بالاترین حد خود رسیده است.
Decentraland بیش از 50 میلیون دلار در کل فروش داشته است، از جمله زمین، آواتار، نام کاربری و پوشیدنی‌ها مانند لباس‌های مجازی. یک قطعه زمین به مساحت 41216 متر مربع در 11 آوریل(22 فروردین) به قیمت 572000 دلار فروخته شد که به گفته پلتفرم یک رکورد بود.
طبق گزارش NonFungible.com، قطعه دیگری از Decentraland در 21 مارس(1فروردین) به قیمت 283,567 دلار فروخته شد، در حالی که Somnium Space گفت که یک ملک روی پلتفرم آن در 16 مارس (26 اسفند)بیش از 500,000 دلار فروخته شد.
علاقه مندان به Metaverse عجله برای خرید زمین مجازی را با تقلا برای نام دامنه در روزهای اولیه اینترنت مقایسه می کنند. در حال حاضر چند هزار مالک زمین منحصر به فرد در هر یک از پلتفرم های اصلی مبتنی بر بلاک چین وجود دارد.
تئوری آنها این است که با تجمع افراد بیشتر در این محیط‌ها، قطعه‌های زمین در مکان‌های مرکزی به دلیل حجم ترافیک بازدیدکنندگان بسیار مورد توجه قرار خواهند گرفت.
طبق NonFungible.com، درپلتفرم Decentraland 334 خریدار در ماه مارس وجود داشت که حجم فروش ماهانه زمین به بیش از 4 میلیون دلار رسید، از 767,400 دلار در فوریه با 184 خریدار و 246,134 دلار در ژانویه با 111 خریدار.
یک سرمایه‌گذار NFT به نام Whale Shark، که ارزش مجموعه‌اش توسط NonFungible.com در ماه فوریه بیش از 20 میلیون دلار برآورد شد، گفت که 200 ارز دیجیتال اتر را در زمین در کریپتووکسل و 200 مورد دیگر را در Sandbox در سال‌های 2018 و 2019 خرج کرده است.
او که نخواست نامش فاش شود افزود، این املاک در آن زمان هر کدام حدود 60000 دلار قیمت داشتند، اما اکنون هر کدام بیش از 400000 دلار ارزش دارند.
برخی از دنیای مجازی ارزهای رمزنگاری شده خاص خود را دارند: به گفته کوین بیس، پلتفرم Decentraland در سال گذشته بیش از 3500 درصد افزایش یافته است.

6SY62XLKNFNYJO7YTUDXKOGGMM

و در این میان فستیوال مجازی راه افتاده است


ساموئل همیلتون، سرپرست انجمن و رویدادها در بنیاد Decentraland، گفت: برخی از سرمایه گذاران اولیه زمین مجازی که در اوایل خرید زمین مجازی را خریداری کرده بودند، اکنون به شرکت ها می فروشند.
آتاری، پیش از برنامه‌های خود برای باز کردن دنیای مبتنی بر بلاک چین، مجوز یک بازی یکپارچه سازی با سیستم عامل را در Decentraland صادر کرده است و قرار است یک کازینو باز کند، در حالی که منطقه‌ای به نام "Crypto Valley" محل استقرار شرکت‌های رمزنگاری مختلف است.
Decentraland یک نمایشگاه مد مجازی با همکاری آدیداس برگزار کرده است که در آن طرح ها به عنوان NFT به حراج گذاشته شده است. همچنین مورد توجه نوازندگانی است که می توانند در این فضا اجرا کنند و بلیط و کالا را به عنوان NFT بفروشند.
سال گذشته، تراویس اسکات، رپر آمریکایی، 27.7 میلیون مخاطب را به پنج کنسرت در Fortnite، بازی آنلاین محبوب متعلق به Epic Games، جذب کرد.


آیا "زمستان کریپتو" در راه است؟


سباستین بورگت، یکی از بنیانگذاران The Sandbox، فعالیت تجاری در دنیای مجازی را به عنوان یک کشور جدید در حال شکل گیری توصیف کرد و گفت که اقتصاد مبتنی بر NFT در عرض یک دهه از دنیای واقعی پیشی خواهد گرفت.
با این حال، بسیاری در صنعت نوپا وجود دارند که نسبت به خطرات پیش رو برای سرمایه گذاران هشدار می دهند.
بن نولان، بنیانگذار دنیای مجازی Cryptovoxels، گفت: "من انتظار دارم که در چند ماه آینده یک زمستان ارزهای دیجیتال وجود داشته باشد، کل رونق NFT منفجر شود و سپس تمام ارزش کاملاً سقوط کند."
"انجام NFT به عنوان یک سرمایه گذاری یا به عنوان راهی برای کسب درآمد واقعا توصیه نادرست است."
با این حال او آینده ای را برای دنیای مجازی و NFT ها می بیند. Whale Shark گفت که اکثریت قریب به اتفاق NFT ها قابلیت تجاری ندارند و انتظار می رود تعداد کمی به عنوان برنده ظاهر شوند.
در واقع به نظر مترجم، قدم زدن با شخص دیگری در یک فضای مجازی و تماشای هنر در کنار هم، راه بسیار خوبی برای گذراندن زمان است!

no1020metaverse

در این میان سرمایه گذار رمزنگاری شرکت کانادایی Tokens.com (COIN.NLB) اعلام کرد، یک قطعه از املاک مجازی در دنیای آنلاین پاتفرم Decentraland به قیمت رکورد 2.4 میلیون دلار ارز دیجیتال خریداری کرده است. همانطور که در قبلتر اشاره شد این پلتفرم از یک محیط آنلاین است - که به آن "metaverse" متاورس نیز می‌گویند ، که در آن کاربران می‌توانند زمین بخرند، از ساختمان‌ها بازدید کنند، در اطراف قدم بزنند و به عنوان آواتار با مردم ملاقات کنند. محبوبیت چنین محیط ‌هایی امسال افزایش یافته است، زیرا همه‌گیری باعث شد مردم زمان بیشتری را به صورت آنلاین بگذرانند.
Decentraland نوع خاصی از متاورس است که از بلاک چین استفاده می کند. زمین و سایر اقلام در دسنترالند به شکل توکن های غیرقابل تعویض (NFT) به فروش می رسد که نوعی دارایی رمزنگاری شده است.

Metaverse

Decentraland گفت که این گرانترین خرید یک قطعه املاک مجازی در این پلتفرم است.
این زمین در منطقه "خیابان مد" در نقشه Decentraland است و Tokens.com گفته است که از آن برای میزبانی رویدادهای مد دیجیتال و فروش لباس های مجازی برای آواتارها استفاده می شود.
این زمین از 116 قطعه کوچکتر ساخته شده است که هر کدام 52.5 فوت مربع مساحت دارند که مساحت زمین را 6090 فوت مربع می کند.
اندرو کیگوئل، مدیر عامل Tokens.com، گفت که این دارایی ها مکمل املاک و مستغلاتی است که قبلاً در اختیار Metaverse Group قرار داشت.

های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ