تایرهای بدون باد تا سال2024 وارد بازار میشود.

میشلن در نمایشگاه IAA Mobility لاستیک‌های جدید بدون باد خود را با موفقیت روی خودروی مینی کوپر SE آزمایش کرد؛ این لاستیک‌ها تا سال ۲۰۲۴ راهی بازار خواهند شد.

بسیاری از مردم اهمیت لاستیک خوب را در نظر نمی گیرند. برای اکثر مردم، فقط اطمینان از فشار باد لاستیک ها برای ادامه کار کافی است. با این حال، چیزهای زیادی در تجارت لاستیک بسیار بیشتر از آنچه در ابتدا به نظر می رسد وجود دارد. علاوه بر این ، یک واقعیت کمی شناخته شده این است که هوای داخل آنها بیشتر مشکلاتی را ایجاد می کند که راننده باید در یک نقطه با آن روبرو شود. اما اگر اصلا نیازی به باد کردن لاستیک هایمان نداشته باشیم؟چه میشود؟!!
با های فن تک همراه شوید تا با طرح انقلابی تایرهای بدون باد آشنا شوید.

pneumaticisenzaaria 1024x683

میشلن حداقل در 10 سال گذشته روی چنین پیشنهادی سخت کار کرده است. اولین باری که آنها با مفهوم تایر بدون هوا در سال 2014 ظاهر شدند و این فناوری را معرفی کردند، تیم مهندسی آنها مدتی ها روی نسخه کامل آن کار کردند. در نمایشگاه IAA Mobility ، سازنده تایر فرانسوی خودروی مینی کوپر SE-MINI Cooper SE را با آخرین نسخه لاستیک های بدون هوا مجهز کرد و نشان داد که چه کاری می تواند انجام دهد
به گفته میشلن، هدف اصلی از توسعه این نوع راه حل ها تلاش برای کاهش حجم زیاد زباله های تولید شده از لاستیک بود. این شرکت ادعا می کند که با توجه به تعداد آنها، سالانه بیش از 200 میلیون لاستیک دور انداخته می شود، زیرا پنچر شدن یا مشکلات مربوط به دیواره‌های لاستیک در طول زمان منجر به فشار نامنظم می‌شود؛ بنابراین استفاده از چنین راه حلی، تعدادی از مشکلات را حل می‌‌کند. از جمله این موارد می‌توان به ارائه‌ی تجربه‌ی رانندگی بدون مراقبت در پشت فرمان و پایدارتر ساختن کل صنعت خودرو اشاره کرد.

Michelin Uptis tyre 1631963732499 1631963736697

هرچند یک مشکل پیاده سازی است، که در پیش روی تایر جدید میشلن وجود دارد. این لاستیک ها به رینگ ها متصل می شوند و شما نمی توانید یکی را بدون دیگری داشته باشید. آنها به این شکل ساخته می شوند و ظاهراً حداقل در حال حاضر، یکی نمی تواند بدون دیگری برود. این ممکن است بزرگترین مشکلی باشد که این لاستیک ها با آن روبرو هستند و آنها را از تبدیل شدن به جریان اصلی منع می کند. میشلن می گوید قصد دارد آنها را در سال 2024 به صورت تجاری عرضه کند، و شاید ، در این بین برای این مشکل راه حلی ارائه دهند.

های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید.


چاپ