رباتی که می تواند انسان ها را بغل کند!

محققان موسسه زوریخ و دانشگاه کپنهاگ آلمان رباتی ساختند که می تواند انسان ها را بغل کند.

ربات
طبق گزارش گروه علم و فناوری های فن تک؛ برخی از افراد ممکن است به یک سگ رباتیک 81 M- مجهز به سیستم پرتاب موشک26RPG- نیاز داشته باشند اما، تعدادی هم هستند که فقط می خواهند کسی آن‌ها را بغل کند. اگر شما از دسته دوم هستید، ربات 3.0HuggieBot را به شما معرفی می کنم. این رباط توسط محققان مؤسسه سیستم‌های هوشمند ماکس پلانک ETH زوریخ و دانشگاه کپنهاگ ساخته شد. این ربات علی رغم ظاهر نه چندان جذاب می تواند افراد را بغل کند.

اجزای ربات
به بیان ساده‌تر، این یک ربات نیم تنه است که به دو بازو با شش درجه آزادی (6DoF) مجهز شده است. ربات 3.0HuggieBot بالشتک‌های بادی دارد که می‌تواند با هوای گرم پر شود و حسگرهای فشاری که در آن تعبیه شده این هوا را تخلیه کند. این بالشتک‌ها حس گرمی آغوش انسان را شبیه سازی می کند.


علاوه بر این، ربات از یک هد پرینت سه بعدی، یک کامپیوتر رومیزی از نوع اوبونتو 14.04 ، یک دوربین حسگر عمقی RealSense اینتل، یک بلندگو و همچنین نمایشگری برای نمایش حالت چهره های متحرک تشکیل شده است.

الکسیس ای. بلاک، نویسنده IEEE Spectrum گفت: "ما ادعا نمی کنیم که بغل کردن ربات همان حسی را دارد که شما در بغل کردن دیگران تجربه می کنید. درست است که شما یک ربات را بغل می کنید اما، دلیل نمی شود که از آن لذت نبرید!" روانشناسان مختلف در سراسر جهان معتقدند، بغل کردن افراد توسط عزیرانشان می تواند به بهبود خلق و خوی و رشد شخصیتی افراد کمک کند.


چاپ