5 عصای هوشمند برای سالمندان

در این مقاله فهرستی از بهترین عصاهای هوشمند جهان گردآوری شده است. این گجت های هوشمند، به سالمندان و افراد دچار اختلال حرکتی در راه رفتن کمک می کند. برای آشنایی بیشتر تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

عصای هوشمند
یک طراحی خوب، جهان را به مکان بهتری برای زندگی تبدیل می کند. محصولاتی که بتوانند زندگی ما را آسان‌تر کنند، از ارش بالایی برخوردار هستند. به عنوان نمونه، سالمندان برای حفظ تحرک، به عصای پیاده روی نیاز دارند. اما، متاسفانه بسیاری از محصولات موجود در بازار هنوز با مشکل مواجه هستند.

اغلب، آن‌ها وزن های بالاتر از 100 کیلو را پشتیبانی نمی کنند. سنگین هستند یا خطر زمین خوردن با آن‌ها خیلی زیاد خواهد بود. در این فهرست 5 عدد از بهترین عصاهای هوشمند جهان وجود دارد که امکانات خاصی را در اختیار سالمندان قرار می دهد:

  1. عصای ENEA Walking Stick طراحی شده توسط شرکت Shiro Studio

عصای هوشمند1
استودیوی طراحی Shiro مستقر در لندن، معتقد است عصای طبی نباید نمادی از محدودیت های فیزیکی باشد. به همین دلیل است که آن ها دستگاهی نوآورانه، کاربردی و شیک ساخته اند که افراد می توانند با افتخار از آن استفاده کنند. آندریا مورگانته، موسس استودیو همیشه جذب زیبایی‌های کاربردی دستگاه های پزشکی بود. او این شانس را داشت که عملکرد این دستگاه‌ها را بتواند از طریق طراحی، بهبود دهد.

استفاده از عصای جدید و بسیار سبک ENEA نه تنها راحت است، بلکه ظاهر خیلی خوبی نیز دارد. این عصا بسیار سبک و با دوام است. در طراحی آن، از ساختار ستون فقرات انسان الهام گرفته شده است.علاوه بر این، دسته آن به گونه ای است که فشار دست روی آن را کم می کند و در عین حال قدرت چسبندگی بالایی نیز دارد. دسته پهن و ارگونومیک به شما امکان می دهد عصا را در دو موقعیت مختلف بتوانید نگه دارید. عصای ENEA اولین دستگاهی است که با کمک چاپگر سه بعدی ساخته شده است.

به لطف دسته سه حالته، عصا می تواند بدون نیاز به تکیه گاه اضافی روی زمین، در حالت عمودی بایستد. به عبارت دیگر آزادی بیشتری برای دست ها وجود دارد و می توان چند کار مختلف را به صورت همزمان انجام دهد. یکی دیگر از قابلیت های خوب عصای ENEA این است که حتی در حالت تکیه دادن به دیوار ثابت باقی می ماند.

  1. عصای پیاده روی WeWALK

عصای هوشمند2
WeWalk، یک استارت آپ مستقر در لندن با ریشه های ترکی است که می خواهد با عصای سفید «هوشمند» خود، زندگی افراد نابینا و کم بینا را تغییر دهد. این دستگاه با گوشی های هوشمند کار می کند و از سنسور اشیاء اولتراسونیک برای تشخیص خطراتی مانند پله ها، اتومبیل های پارک شده و اجسام در ارتفاع کمر، بالای سر و سینه استفاده می کند. بهترین قسمت عصای WeWalk این است که می توان آن را به هر چوبی وصل نمود و آن چوب را به یک چوب هوشمند تبدیل کرد.
این دستگاه، می‌تواند به‌راحتی با اکثر گوشی‌های هوشمند اندروید و iOS اتصال برقرار کند. به این معنی که می‌توان از آن در برنامه‌هایی مانند Google Maps برای دریافت مسیر استفاده کرد. این استارت آپ می تواند با برنامه های Uber و Lyft نیز کار کند و محل کاربر را به اشتراک بگذارد.

  1. عصای Stride Senze طراحی شده توسط NextOfKin

عصای هوشمند3
بسیاری از افراد به دلایل مختلف از مشکلات حرکتی رنج می برند. بسیاری از واکرها، عصاها و عصاهای سنتی در بازار برای کمک به چنین افرادی وجود دارد. اما، تیم طراحی NextOfKin یک عصای هوشمند به نام عصای Stride Senze ساخته است.
این چوب هوشمند مجهز به حسگرهای بیشتری نسبت به مدل های مشابه است. این عصا به عنوان نسل بعدی واکرها به گونه ای طراحی شده است تا بتواند نحوه حرکت سالمندان و افراد مبتلا به اختلالات حرکتی را اصلاح کند.

این دستگاه دارای یک مکانیسم متعادل کننده است که می تواند چوب هوشمند را به صورت عمودی نگه دارد. سنسورهای تشخیص سقوط و دوربین های تعبیه شده در آن، با پیش‌بینی حرکات کاربران می تواند امنیت آن ها را حفظ ‌کنند. این عصا، با محدودیت‌های کمتر و آزادی بیشتر می‌تواند زندگی افراد را تغییر دهد.

  1. دستگاه ویبره توسط آشیراسه

عصای هوشمند4
عصای Ashirase یکی دیگر از نمونه نوآوری‌هایی است که در این زمینه انجام شد. سیستم ناوبری آن شامل یک سیستم هشداردهنده و یک سنسور حرکت سه بعدی است که به کفش وصل می شود. این عصا به اپلیکیشنی در گوشی همراه شما متصل می شود. برای استفاده از آن باید مسیر خود را ابتدا در اپلیکیشن مشخص کنید. دستگاه برای جهت یابی شروع به لرزش می کند.
همانطور که مستقیم به جلو حرکت می کنید، یک لرزش در جلوی پای خود احساس خواهید کرد. وقتی می خواهید مسیر خود را تغییر دهید، به عنوان مثال اگر بخواهید به سمت راست بروید، دستگاه از طریق لرزش سمت راست به شما اطلاع می دهد. نوآوری این شرکت ژاپنی به افراد کم بینا قدرت بیشتری می دهد. از آن جایی که این افراد اطلاعات مسیر را خوب می دانند، می توانند با خیال راحت تری راه بروند.

  1. CAN Go by CAN

عصای هوشمند5
بسیاری از سالمندان هنگام راه رفتن با خطر افتادن روبرو هستند. عصای پیاده روی CAN Go برای جلوگیری از این مشکل، کمک به بهبود کیفیت زندگی سالمندان و افراد دارای مشکلات حرکتی طراحی شده است. چیزی که باعث برتری این محصول می شود این است که، دستگاه مجهز به رابط های کاربری تحت وب و موبایل می باشد. حسگرهای پیشرفته آن، فناوری ارتباطی و داده ها را با هم ترکیب می کند در نتیجه، این به افراد اجازه می دهد تا مستقل تر عمل کنند.

از دیگر امکانات مفید آن، می توان به سیستم روشنایی برای راه رفتن در تاریکی، اتصال تلفن همراه در مواقع اضطراری و تماس صوتی بدون هندزفری اشاره کرد. علاوه بر این، عصا دارای سیستم مکان یابی برای امدادگران، ردیابی سرعت، فعالیت و ایستگاه شارژ می باشد.


چاپ