پرتاب یک تخم مرغ به فضا و بازگشت آن به زمین!

یکی از مهندسان سابق ناسا و یوتیوب بر حرفه ای یک تخم مرغ را به فضا پرتاب کرد. او می خواست ببیند وقتی تخم مرغ به زمین بر می گردد سالم باقی می ماند یا خیر!

پرتاب تخم مرغ به فضا
طبق گزارش گروه علم و فناوری های فن تک؛ مارک رابر می خواهد ببیند وقتی یک تخم مرغ از فضا به زمین رها می شود، آیا می تواند سالم به زمین بر گردد یا خیر! او تمام مراحل کاری خود را در یوتیوب منتشر کرد.


زمانی که تخم‌مرغ از فضا پرتاب می شود، اولین گام محاسبه سرعت نهایی آن است. آن ها متوجه شدند یک تشک می تواند از تخم مرغی که با سرعتی بیشتر از سرعت نهایی خود در حال حرکت است، محافظت کند. اما، مسئله ای که در این جا وجود داشت فرستادن آن به فضا بود. برای پرتاب به فضا، نیاز به موشک و بالون مخصوص هواشناسی داشت.


با این همه، در دفعه اول همه چیز آنطور که برنامه ریزی شده بود پیش نرفت. آزمایش دوم خیلی بهتر انجام شد. فقط یک مشکل وجود داشت، موشک به دلیل بال‌های متحرک پس از پرتاب بی اختیار می چرخید. بنابراین، برای انجام تغییرات دوباره به آزمایشگاه برگشتند. طبق برنامه ریزی که مارک انجام داد، بالون هواشناسی با دو تخم مرغ که یکی از آن ها در داخل موشک و دیگری در داخل یک توپ ساحلی بزرگ به فضا فرستاده می شوند و هر دو از فضای بالای کره زمین رها می شوند و به سلامت فرود می آیند.


چاپ