همکاری ناسا با مایکروسافت جهت آموزش برنامه نویسی به دانش آموزان

شرکت مایکروسافت برای آموزش نسل آینده مهندسین علوم رایانه ایالات متحده از سازمان فضایی ایالات متحده درخواست کمک کرد. ناسا با قبول این درخواست توافقنامه ای را با این شرکت به امضا رسانید که به موجب آن، این سازمان داده های مورد استفاده دانشمندان خود را برای آموزش برنامه نویسی در اختیار دانش آموزان قرار خو اهد داد. برای اطلاعات بیشتر از مفاد این توافقنامه با های فن تک همراه باشید.

nasa micro

از زمانی که برنامه آپولو در دهه 1960 بر روی ماه فرود آمد، ناسا تبدیل به یکی از اسطوره برای دانشمندان نسل آینده و یکی از مراکز علمی بوده است که از آن زمان تاکنون رشد فوق‌العاده‌ای در زمینه علوم کامپیوتر داشته است. این تخصص به یکی از پرتقاضاترین زمینه های شغلی در ایالات متحده تبدیل شده است، به طوری که اداره کار ایالات متحده رشد 15 درصدی این دسته از مشاغل را نسبت به مشاغل دیگر تا سال 2029 پیش بینی کرده است. با کمک ناسا، یک شرکت قعال در حوزه فناوری توانست از داده های ناسا برای تربیت نسل جدید دانشمندان کامپیوتر در آینده استفاده کند.

مایکروسافت ردموند، واشنگتن، یکی از بزرگترین شرکت های فناوری در جهان محسوب می شود. نرم افزار آن بر روی بیش از 1.5 میلیارد دستگاه نصب شده است، اما اگر کسی نداند که چگونه کار می کنند، این دستگاه ها معنایی ندارند. وب سایت Microsoft Learn در سال 2018 به عنوان یک پایگاه داده اینترنتی اختصاص داده شده به ارائه اسناد محصولات خود و مدیریت بسیاری از گواهینامه های حرفه ای که مایکروسافت ارائه می دهد، شروع به کار کرد. در سال 2020، این شرکت به تازگی ابتکاری را در جهت آموزش مهارت های لازم در شغل های آینده راه اندازی کرد. "


مایکروسافت برای جذب دانش آموزانی که نمی دانستند در آینده چه شغلی برای آن ها مناسب خواهد بود، به دنبال راهی می گشت که بتواند از آن طریق توجه این افراد را نسبت به کاربردهای جالب دنیای واقعی علوم رایانه جذب کند. بررسی های زیاد کارشناسان را به فکر حوزه اکتشافات فضایی انداخت که علوم رایانه نقش مهمی در آن ایفا می کند. جرقه زده شد و آن ها تصمیم گرفتند از ناسا کمک بگیرند.


مارگارت پرایس، استراتژیست اصلی مایکروسافت، گفت: «هدف ما پرورش یادگیری با اتصال محتوا به چیزی جالب، مرتبط و مهم‌تر از همه، الهام‌بخش برای یادگیرندگان در تمام سنین بود چه 8، 18 یا 80 ساله باشند. موضوع فضا همچنان برای بسیاری از دانش آموزان در تمام عمر جالب و الهام بخش است. ”

مایکروسافت با ناسا تماس گرفت تا از طریق افزایش علاقه دانش آموزان به برنامه فضایی، در آموزش برنامه نویسی کامپیوتری به آن ها کمک کند. بر اساس یک توافقنامه که بین مایکروسافت و دفتر علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی (STEM) ناسا در واشنگتن، سازمان فضایی آمریکا تصاویری از مواردی مانند صخره‌های ماه و همچنین مجموعه‌ای از داده‌های مشابه با داده‌های مورد استفاده دانشمندان ناسا را در اختیار این شرکت قرار خواهد داد،داده هایی مانند اندازه گیری جرم و اندازه نمونه های قمری.

راب لاسالویا، مدیر مشارکت دفتر همکاری STEM در مقر ناسا گفت: « ما توافق کردیم که مهارت‌های مرتبط با علوم داده را به دانش آموزان آموزش دهیم. علاوه بر این، ما در ماموریت هایی همکاری خواهیم کرد که ممکن است مردم پیگیر آن باشند، مانند آرتمیس. "
ماژول‌های جدید Microsoft Learn بر اساس زبان برنامه‌نویسی پایتون، با نام‌هایی مانند «با استفاده از پانداهای پایتون، مأموریت ماه را برنامه‌ریزی کنید» ساخته شده است. پرایس گفت که دلیل انتخاب زبان برنامه نویسی پایتون این است که نه تنها یکی از آسان‌ترین زبان‌های کامپیوتری برای یادگیری است، بلکه در بین محققان برای نوشتن برنامه‌هایی از علم داده تا هوش مصنوعی نیز به‌طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لاسالویا گفت: "ما امیدواریم که دانش آموزان از این فرصت به عنوان سکوی پرتاب برای تعامل عمیق تر، هم با ناسا و هم با محتوای مرتبط با هوافضا استفاده کنند. ما فکر می کنیم این پروژه یک اتفاق فوق العاده ای است که در آژانس اتفاق می افتد و ما امیدواریم که دانش آموزان این فرصت را گسترش دهند."


چاپ