5 ابزار نظارتی جدید در بازارهای ارز دیجیتال

با افزایش قیمت بیت کوین در سال 2021، بسیاری انتظار داشتند که قیمت آن تا پایان سال به 100000 دلار برسد. با این حال، بازار یک رکود غیر قابل پیش بینی را تجربه کرد. انتظارات سرمایه گذاران در این روند اتفاق نیفتاد. اما این بدان معنا نیست که فرصت های معاملاتی از بازار کریپتو ناپدید شده است. اگر می‌خواهید قبل از خرید آنلاین در صرافی ارزهای دیجیتال، نحوه ارزیابی بازار را بیاموزید، در اینجا پنج مورد از بهترین ابزارهایی را که می‌توانید برای تحلیل‌های بنیادی و تکنیکی بازارهای کریپتو استفاده کنید، تحلیل شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر از این ابزارها تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.
بیایید با مروری سریع از بازار در سال های 2021-2022 شروع کنیم.


‏Crypto Market 2021-2022:
در سال 2021، بازار ارزهای دیجیتال وارد یکی از چرخه های صعودی تاریخی خود شد که پس از نصف شدن بیت کوین در ماه مه 2020 رخ داد. بیت کوین پیشرو این روند صعودی بود و به دنبال آن آلت کوین ها قرار گرفتند. تا ماه مه 2021، ارز دیجیتال اصلی به بالاترین حد خود یعنی 65000 دلار رسیده بود. به سرعت، کل ارزش بازار همه ارزهای دیجیتال روی هم بیش از 2.5 تریلیون دلار ارزش داشت. سه عامل اصلی در ایجاد این بازار صعودی نقش داشتند:
➢ علاقه سازمان ها به بیت کوین و اتریوم. سرمایه گذاران اصلی مقادیر زیادی سرمایه به ارزهای دیجیتال تزریق کردند. این امر ثبات بیشتری را برای بازارها ایجاد کرد و اعتماد عمومی به بیت کوین را افزایش داد.
➢ شوق NFT و میم سکه. انبوهی از سرمایه گذاران بزرگ از طریق ابزارهای معاملاتی سوداگرانه مانند NFT وارد بازارها شدند. سکه‌های میم مانند DOGE و SHIB بر پتانسیل زیاد فرصت‌های سود ارزهای دیجیتال اضافه کردند.
➢ ظهور صحنه DeFi. بازار مالی غیرمتمرکز به طور تصاعدی رشد کرد. سرمایه گذاران به سمت طرح های وام بسیار سودآور و استخراج نقدینگی هجوم آوردند. صرافی های غیرمتمرکز وارد جریان اصلی شدند. DeFi دیگر یک بازار خاص برای معامله گران آگاه نیست.
بازار نتوانست این حرکت صعودی را حفظ کند. پس از آخرین رالی در نوامبر 2021، ارزهای دیجیتال در حال کاهش مداوم بوده اند. با این حال، تحلیلگران و معامله گران باهوش از نوسانات قابل توجه قیمت برای به دست آوردن سود قابل توجه استفاده کرده اند. در زیر برخی از بهترین ابزارهایی وجود دارد که می توانند به شما در تجزیه و تحلیل بازارها از نقطه نظر اساسی و فنی کمک کنند. اطمینان حاصل کنید که از آن‌ها در کناربهترین برنامه غربالگر رمزنگاری مانند Coingesko، Messari، Coinmarketcap و Dappradar استفاده می‌کنید.
‏CryptoQuant
‏CryptoQuant یک ابزار قدرتمند برای تجزیه و تحلیل داده های زنجیره ای بیت کوین و اتریوم است. وقتی نوبت به حرکت قیمت می‌رسد، این پلتفرم داده‌های مهم را دوباره جمع‌بندی می‌کند. این شامل داده‌های مبادله‌ای مانند جریان وجوه ارز مبادلات، نسبت‌های سود دارندگان، و نسبت‌های اهرمی تخمینی می‌شود. تحلیلگران با تجربه، این یافته ها را با اقدام مستقیم قیمت برای پیش بینی تغییرات قیمت آتی مرتبط می کنند.
‏RSI Bands
باندهای شاخص قدرت نسبی (RSI) شاخص های نمودار قیمت هستند. تحلیلگران فنی از آنها برای ارزیابی اینکه آیا یک دارایی بیش از حد خرید شده یا بیش از حد فروخته شده است استفاده می کنند. برخلاف شاخص RSI کلاسیک، باندهای RSI مستقیماً در نمودار قیمت دارایی نمایش داده می شوند. این به تحلیلگران اجازه می دهد تا با دقت بیشتری سطح قیمتی را پیش بینی کنند که در آن دارایی ها احتمالاً روند را معکوس طی می کنند. این یک شاخص قدرتمند ترکیبی با میانگین متحرک همگرایی/واگرایی (MACD) است، زیرا می‌تواند به شما امکان ورود و خروج دقیق به بازار را بدهد.
‏On Balance Volume (OBV)
معامله گران از حجم موجودی برای پیش بینی تغییرات قیمت با مشاهده تغییرات حجم در ارتباط با قیمت دارایی استفاده می کنند. به طور خلاصه، این نشانگر به شما امکان را می دهد تا تعیین کنید که آیا افزایش فشار خرید یا فروش وجود دارد یا خیر.
معامله گران می توانند سطوح مقاومت و حمایت را برای اندیکاتور OBV اعمال کنند. واگرایی های صعودی و نزولی در این سطوح به آنها این امکان را می دهد که وارونگی روند را قبل از وقوع پیش بینی کنند.
‏Dr. Doom Indicator
اندیکاتور Dr. Doom برای کریپتو یکی از عجیب ترین اندیکاتورهای موجود است. اسم آن مخفف پیش بینی های وحشتناک نوریل روبینی (ملقب به دکتر Doom) در مورد بیت کوین است. این تحلیلگر مالی بدنام سابقه بدی دارد که همیشه در مورد حرکات بازار ارزهای دیجیتال اشتباه می کند. به این ترتیب، هنگامی که او در مورد نابودی بیت کوین توییت می کند، معامله گران فکر می کنند که اشتباه است و سیگنال خرید را برای آنها فراهم می کند.
‏The GBTC Premium (%)
در نهایت، ما نشانگر Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) Premium را داریم. Grayscale یکی از قابل توجه ترین مدیران مالی در رابطه با ارزهای دیجیتال است. به دلیل وضعیت تنظیم شده آنها، این موسسه ابزارهای معاملاتی BTC را با حق بیمه ارائه می دهد. این حق بیمه را می توان در درصدهای مثبت (بیشتر از مقدار واقعی) یا منفی (کمتر از ارزش واقعی) بیان کرد.
تحلیلگران معتقدند که حق بیمه GBTC یک شاخص میان مدت خوب برای قیمت بیت کوین است. می تواند افزایش یا کاهش علاقه انبوه موسسات به بیت کوین را نشان دهد. اگر این درصد افزایش یابد، این بدان معناست که موسسات به طور فزاینده ای بیت کوین می خرند که نشان دهنده یک حرکت صعودی در آینده است.


چاپ